Hej igen.
Har precis kommit hem från en kanonvecka i Branäs. Fiskade bara i put and take-sjöar och drog upp en del regnbåge. (Lotta fick som vanligt upp den största.
)
När vi såg att folk stod och flugfiskade var vi tvugna att köpa ett flugsfiskeset på Böjda Spön i Sunne. Köpte Loop-setet 6-7. Tar lite tid att få ordning på kasten men en regnbåge lyckades jag dra upp med det. Riktigt kul fiske. Är det något som hindrar oss från att fiska havsöring med det? Ännu en fråga: tafsen vi fick till setet var 0,18 tror jag. Längst ut var den riktigt tunn och första fisken som nappade drog av flugan. Klippte av tafsen en bit men då fick jag inte på de minsta flugorna. =( Vad har ni för tafsar till regnbåge? Hur ofta byter ni tafs? Hur lång bör tafsen vara för att inte linan ska skrämma fisken?
Ha det kanon!
Har precis kommit hem från en kanonvecka i Branäs. Fiskade bara i put and take-sjöar och drog upp en del regnbåge. (Lotta fick som vanligt upp den största.
)När vi såg att folk stod och flugfiskade var vi tvugna att köpa ett flugsfiskeset på Böjda Spön i Sunne. Köpte Loop-setet 6-7. Tar lite tid att få ordning på kasten men en regnbåge lyckades jag dra upp med det. Riktigt kul fiske. Är det något som hindrar oss från att fiska havsöring med det? Ännu en fråga: tafsen vi fick till setet var 0,18 tror jag. Längst ut var den riktigt tunn och första fisken som nappade drog av flugan. Klippte av tafsen en bit men då fick jag inte på de minsta flugorna. =( Vad har ni för tafsar till regnbåge? Hur ofta byter ni tafs? Hur lång bör tafsen vara för att inte linan ska skrämma fisken?
Ha det kanon!
Kommentera