Länna Gårds Fiskeförening är inte dött. Här är numret till klubben. Tel 08-771 52 65. Telefonsvare 500 112 62.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Drevviken
Collapse
X
-
Någon som har båt o ska fiska i drevviken får gärna höra av sig till mig
jag kan ett par bra ställen för gös & gädda där samt stora abborrar på kilot
pröjsar självklart för bensin & fikat om det skulle vara så!
Har ju kompisar med båt där som jag följer med ut ibland men inte alltid dom vill fiska :p så kan vara kul med fler som fiskar i drevan.
Kommentera
-
tjena, jag har båt där (drevviken) är ute ganska ofta även nu på hösttid. ska även ut idag tänkte jag beroende på hur vindarna beter sig, var ute igår 2011-10-24 och vertikalfiska lite, högg massa men tappa på vägen upp och små nafs (tror gösen drev med mig bara) jag fiskar nästan var och varannan dag i dreviken men som sagt har ja samma prob som du, kompisarna vill inte alltid fiska och den är trist att åka ut själv. mvh/micke
Kommentera
-
hej, idag ser det ut att bli bra väder, tänkte om man skulle åka ut en sväng på drevviken idag, vertikaljigga lite =) så om någon ska ut idag och ser en liten vit båt med 4hk snörra och en man på så är det mycket möjligt jag =) fick tag i en djupkarta över dreviken så jag tänkte försöka mig på lite nya ställen och hoppas på resultat.
mvh/micke
2011-10-30
Kommentera
-
Någon annan som fiskat i Drevviken på sistone? Tänker då framförallt på gös.
Jag tror faktiskt detta kan bli ett bra år då jag själv har haft ett med min mått väldigt bra fiske hittills i år med många och även två stora däribland.
Är ganska färsk på vertikaljiggningen men är biten helt klart.size does matters!
Kommentera
-
Inget nytt från denna härliga sjö?
Har själv kört lite dragrodd efter gädda de sista 3 turerna med 4-8 gäddor per tur med den en topp på 6,2 kg. Någon som fått någon större eller kanske satsat på abborre eller gös med resultat sista tiden?
Är själv ganska sugen på att testa vertikala lite med dött bete/vectraskalle....
Ser mycket intressanta ansamlingar av betesfisk på lodet koncentrerat på vissa områden och funderar på att fiska i anslutning till dessa med jigg alternativt betesfisk..
Vore kul att höra hur det går/gått för er övriga drevan-fiskare sista tiden..
mvhsize does matters!
Kommentera
-
Skulle vara kul/intressant att få fart på den här tråden igen!
Kan själv meddela att jag var ute idag med en polare i ca. 5 timmar fick 4 små gäddor första timmen sedan avtog både vinden och fisket tyvärr. Skulle vara trevligt att fiska med någon här ifrån någon gång och dela kunskaper om sjön.
Skitfiske
//Öhr
Kommentera
-
Bor i Farsta men fiskar så gott som enbart i Ekoln då jag kommer från uppsala från början. Har funderat på att skaffa en mindre båt att ha här någonstans och drevviken känns mer lockande än magelungen.
Finns det någon bra klubb som är lättåtkomlig där? Hur är stöldrisken? Finns det vettiga ramper?
Kommentera
-
Drevviken;
Vettig ramp; "Drakberget" i änden på Hagtornsvägen. På sommaren kan det en finvädersdag vara tre, fyra ekipage i kö här. Resten av året är man i princip själv.
Naturramper; Bakom Stortorpsklinikens västra ände går det att trixa ner en båt efter 10 meter på gångväg. Detta är nog en iläggningsplats/naturramp tänkt för båtklubben som ligger bredvid så jag har ingen aning om det är ok att nyttja hursom.
Nedanför Orhems kolonilottsförening (bredvid kolonilottföreningens båtklubb) finns en liten geggig, brant lucka gömd bakom buskarna. Oklart vems denna yta är. Båtklubben svär sig fri. Har inte heller här fått nåt ok från nåt trovärdigt håll utan kört på o hållit låg profil.
Magelungen;
Vettig ramp; Vid Ågestagården har kanotklubben bra möjligheter till sjösättning. Dock är det en bom längre upp som tillhör Ågestagården. Kräver deckarjobb och lent munläder för att få fatt på kod samt tillstånd att begagna.
Naturramp; Nedanför gamla skidbacken, Farstanäset, väster om militärbron en 150-200 meter, där går det att backa i en båt. Brant o kuperat. Här stör man ju ingen så jag kan inte tänka mig att nån skulle protestera.Senast ändrad av KnudorFnugelfufen; 2014-03-30, 08:12.[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
Var ute i fredags! blev en gös på ca 2kg full med rom? den var tjock som en fotboll iaf, hade lite dålig planering så vi fick avbryta fisketUrsprungligen postat av Öhr Visa inläggSkulle vara kul/intressant att få fart på den här tråden igen!
Kan själv meddela att jag var ute idag med en polare i ca. 5 timmar fick 4 små gäddor första timmen sedan avtog både vinden och fisket tyvärr. Skulle vara trevligt att fiska med någon här ifrån någon gång och dela kunskaper om sjön.
Skitfiske
//Öhr
Vore helt klart kul att fiska med fler likasinnade folk i drevan, har båt men bara med elmotor än så länge
Fiskat där i snart lite mer än 1 år med min båt men fiskat i drevan flera gånger med polare innan jag skaffade egen båt. Har en del kännedom om drevan, Bara säga till / skicka ett PM om du skulle vilja ta ett pass.
Skitfiske!
/Simon
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
420 visningar