Drevviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drevviken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har nu införskaffat en motor till båten så går sjukt snabbare nu att flytta sig mellan alla ställen plus att jag kan åka längre sträckor, ja runt hela drevviken om jag vill det.

Men ingen bil än så det uppskattas om ni vill ta ett pass, kan nu fiska alla dagar i veckan, hur länge som helst på dagarna/kvällarna.

Fått tips om ett hett gös ställe, drogs gös på 3,1kg där igår + 4st kilos borrar, så vill testa det stället.

MVH Simon

Kommentera

• Skall komma ut och fluga lite från flytring, vart ute med polaren ett par ggr i sommar, i Drevan, men mer blir det nu när det förmodligen är lite kallare i vattnet?

Kommentera

• Idag var det lite större gäddor vakna, hösten närmar sig märker man tog årsbästa idag iaf haha

Click image for larger version

Name:	10656631_10205162779298692_935537473_n.jpg
Views:	1
Size:	64,3 KB
ID:	1775330

Skitfiske!

Kommentera

• Har fiskat ett par pass senaste veckan men det har verkligen varit helt dött. Fiskar efter gädda. Hörde att det var fler som kört bompass. Har testat att fiskat både djupt och grundare platåer. Inte ett smack. Varit runt på alla möjliga platser och nött.

Vore kul att höra om det är fler som varit ute på senaste och hur det har gått.

Kommentera

• Var där för någon vecka sen. Samma sak för mej. Helt dött.

Kommentera

• Ursprungligen postat av JiggSimon Visa inlägg
              Idag var det lite större gäddor vakna, hösten närmar sig märker man tog årsbästa idag iaf haha

[ATTACH=CONFIG]71835[/ATTACH]

Skitfiske!
              Hej Jigg-Simon;

Drevviken är troligtvis en av Sveriges bästa sjöar när det gäller att fånga riktigt Stora Gäddor - Monstergäddor! När jag bodde i Bollmora på Tyresö innan flytten ut hit till Bålsta fiskade jag många gånger tillsammans med elitsimmaren Alfonso Romo och ibland med Göran Ahnstrand eller Kjell Lagergren. Bästa Gäddplatserna i Drevviken då var i Trångsundssundet och utanför Pers Udde...
              Cisco Kid 600 här ... http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm ... fick vi flera Gäddor över 15 kilos vikt på och min största Gädda i Drevviken vägde 16,8 kilo...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
              Old Firehand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                Hej Jigg-Simon;

Drevviken är troligtvis en av Sveriges bästa sjöar när det gäller att fånga riktigt Stora Gäddor - Monstergäddor! När jag bodde i Bollmora på Tyresö innan flytten ut hit till Bålsta fiskade jag många gånger tillsammans med elitsimmaren Alfonso Romo och ibland med Göran Ahnstrand eller Kjell Lagergren. Bästa Gäddplatserna i Drevviken då var i Trångsundssundet och utanför Pers Udde...
                Cisco Kid 600 här ... http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm ... fick vi flera Gäddor över 15 kilos vikt på och min största Gädda i Drevviken vägde 16,8 kilo...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                Old Firehand

www.trumman.com
                Kanske ska köpa mig en Cisco kid då för övrigt har det varit segt, tagit 2st 5+ till och några stö fiskar på dom senaste passen.. abborren däremot är riktigt på hugget!

vad menar du med "utanför" pers udde? ligger det någon grynna i närheten?

MVH

Kommentera

• Någon med båt i drevan som skulle kunna tänka sig en fiske tur?:P Är en kille på 24 och fiskat lite här och där i Sthlms trakten har dock ingen båt och med tanke på drevans storlek så vore det kul att hänga på någon som har. Vore också kul att lära känna fler pers med fiskeintresse! Pma mig gärna!Click image for larger version

Name:	10509753_10152606488184136_7151398459227133478_n.jpg
Views:	1
Size:	114,2 KB
ID:	1775737

Kommentera

• skriv till mig Relaxx

så tar vi ett pass i min båt.
                    Senast ändrad av JiggSimon; 2014-10-30, 02:03.

Kommentera

• Om man skulle lägga i båten vid bergholm förbi Tyresö slott, har man chans på gädda runt erstaviken och öarna runt ingaröfjärden, eller är det helt dött? Kollade lite på drevviken på eniro, men känns inte som att det skulle va nån vidare naturupplevelse?
                      AIK SM-GULD 2LAX9

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      805 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar