Drevviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drevviken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rent allmännt tycker jag löja fungerar bäst på abborre under den isfria tiden. På vintern har jag lättare att hitta många och ibland stora borrar. Men under båtsäsongen söker jag mest gös och ibland gädda.
    size does matters!

    Kommentera


    • Kanske låter konstigt men jag tycker det är lättare att få gös än abborre under sommaren i drevken. ��
      size does matters!

      Kommentera


      • Själv kör jag enbart efter gädda. Har just lärt mig logga med ekolodet också så ska ro runt å logga dom missade ställena under sommaren 👍😊

        Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk

        Kommentera


        • Hej kära fiskevänner!

          Är rätt ny i "drevan" och skulle uppskatta lite tips på bra ställen och fiska gädda på där?
          Alla tips är välkomna

          Kommentera


          • Landfiske eller från båt Jimpa?

            Kommentera


            • Aha glömde skriva, från båt ska det vara

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av jimpa08 Visa inlägg
                Hej kära fiskevänner!

                Är rätt ny i "drevan" och skulle uppskatta lite tips på bra ställen och fiska gädda på där?
                Alla tips är välkomna
                Hej Jimpa08;

                Drevviken är den insjö där jag varit med om att fånga flest Gäddor över 14 kilos vikt i ...

                Fiska utanför uddar, runt friliggande grynnor och i Trångsundssundet...

                http://www.trumman.com/fisketips.htm
                Old Firehand

                www.trumman.com

                Kommentera


                • Någon som har lust att dela med sig av några "lite bättre ställen för landsfiske"? Är ute efter fina gäddor

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Vafanhndz Visa inlägg
                    Någon som har lust att dela med sig av några "lite bättre ställen för landsfiske"? Är ute efter fina gäddor
                    Hej Joacim Sjöö;

                    När jag bodde på Tyresö och fiskade från land utan båt i Långsjön nedanför Drevviken kan jag ge dig tre riktigt bra Gäddfiskekvällar ur min egen fiskejournal:

                    Fiskejournalen är uppdelad i spalter med datum, fiskeplats, antal fiskar, fiskart, månstånd, bete, vattenstånd, högsta vikt, lägsta vikt, fisketid, vindriktning/vindstyrka, diverse anteckningar...

                    År 1968, 2 juli, plats: Utloppet från Långsjön ner i Gammelströmmen, antal: 1 st Gädda, månstånd: dag 8, bete: grundgående ABU Killer 7 gram med förstorad haksked, färg Red Head. vattentemperatur: +17,5 gr.C., vattenstånd: lågt, Gäddans vikt 14,8 kilo, huggtid: kl. 23.30 - 23.50. Diverse anteckningar: Nermörkt. Det har varit värmebölja i två dagar. Fiskelina: Super Mimicry 0,30 mm. Det tar lång tid att få in Gäddan trots att den är ganska lugn. Rusning max 20 meter. Rekordfisk i Långsjön!
                    .................................................. ..................................

                    År 1969, 10 juni, plats: Nacken på utloppet från Långsjön ner i Gammelströmmen, antal: 1 st Gädda, månstånd: dag 27, bete: grundgående ABU Killer 7 gram med förstorad haksked, färg Blue Silver, vattentemperatur: +15 gr.C., vattenstånd: lågt, Gäddans vikt 12,2 kilo, huggtid: kl. 21.40- 22.00. Diverse anteckningar: Lufttemperatur +17 gr.C., Spridda moln och i övrigt klart, Jag använder Arjon Drive-spöt till Mitchell 300 haspelrullen. Gäddan försöker gå ner i forsen två gånger så jag får springa och hoppa ner bland stenarna för att vända och tvinga Gäddan att simma uppströms. Myggen är mycket besvärlig p.g.a. den kalla och regnrika våren. Ingen gös visar sig!
                    .................................................. ..............................

                    År 1969, 15 juli, plats: Nacken på utloppet från Långsjön ner i Gammelströmmen, antal: 1 st Gädda, månstånd: dag 2, bete: grundgående ABU Killer 7 gram med förstorad haksked, färg Red Head, vattentemperatur: +19 gr.C., vattenstånd: lågt, Gäddans vikt 16,1 kilo, Längd: 128 cm, (nytt Gäddrekord i Långsjön), huggtid: kl. 23.50.. Diverse anteckningar: Lufttemperatur +19 gr.C och vindstilla. Dennis Hess och jag fiskar vid utloppet och ner i Gammelströmmen. Jag vevar in wobblern otroligt långsamt och då hugger en Gös på 3-5 kilo. Gösen lossnar inne vid land då jag försöker lyfta den med ena handen under buken. Strax därefter hugger den stora Gäddan! Det är helt vindstilla. Himlen är molnfri, men det är helt mörkt runt omkring oss. Dessa monsterstora Gäddor på Nacken hugger under dygnets mörkaste timme och löjorna sprätter rakt upp genom vattenytan...

                    Det är troligtvis den långsamma inspinningen med wobblern vickande i eller nära vattenytan som ger utdelning ...
                    .................................................. .................................

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm
                    Old Firehand
                    www.trumman.com
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2016-09-22, 11:13.

                    Kommentera


                    • Vilken fantastisk läsning du bjuder på OF!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 476 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                      7 svar
                      970 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                      48 svar
                      3 309 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                      1 svar
                      328 visningar
                      6 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                      15 svar
                      1 354 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Arbetar...
                      X