Drevviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drevviken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av mackis87 Visa inlägg
    Någon som vet om man kan hyra en lite båt vid Drevviken eller någon av er som äger en båt där som skulle kunna hyra ut en åt mig för en slant?
    Inte just nu. Men om du lugnar dig till efter semestern, om ca 4-5 veckor.
    Då kommer jag troligen ha 2 båtar så visst kan du ta den sämre av dem.
    Ni andra, det räcker med en som lånar båten & eftersom jag är på mitt bästa humör idag så blir det "mackis87" som kan låna den & ingen annan.

    Mackis87 skicka ett pm om 4-5 veckor så kan du komma & hämta nycklar & jag berätta var den ligger. Ska naturligtvis inte ha betalt.
    Senast ändrad av baliqwerty; 2008-06-30, 10:58.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av baliqwerty Visa inlägg
      Inte just nu. Men om du lugnar dig till efter semestern, om ca 4-5 veckor.
      Då kommer jag troligen ha 2 båtar så visst kan du ta den sämre av dem.
      Ni andra, det räcker med en som lånar båten & eftersom jag är på mitt bästa humör idag så blir det "mackis87" som kan låna den & ingen annan.

      Mackis87 skicka ett pm om 4-5 veckor så kan du komma & hämta nycklar & jag berätta var den ligger. Ska naturligtvis inte ha betalt. (tycker de é bra sysselsättning för dagens ungdom & kan man dra sitt strå till stacken så).

      Åh satan vad trevligt!
      Självklart skall du ha en slant för det, utan tvekan.
      Vad är höjden av manlig förnedring?


      Att en man har ståfräs och springer in i en vägg...
      - och upptäcker att han har brutit näsan!

      Kommentera


      • Mackis87, har för mig att det är ett rostigt badkar som ligger fastlåst nere vid Dreviken.
        Är en bra sysselsättning att skrubba av sig i Skrubba..
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
          Mackis87, har för mig att det är ett rostigt badkar som ligger fastlåst nere vid Dreviken.
          Är en bra sysselsättning att skrubba av sig i Skrubba..
          Trevligt.. spelar ingen roll vad det är för en skutta, skulle vara nöjd även om det vore en liten badbalja som jag kan ro mig fram i..

          är du avundsjuk nu eller vad är det frågan om?
          Vad är höjden av manlig förnedring?


          Att en man har ståfräs och springer in i en vägg...
          - och upptäcker att han har brutit näsan!

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av mackis87 Visa inlägg
            Trevligt.. spelar ingen roll vad det är för en skutta, skulle vara nöjd även om det vore en liten badbalja som jag kan ro mig fram i..

            är du avundsjuk nu eller vad är det frågan om?
            Hej Mackis 87; Nej, Elanen är aldrig avundsjuk! Elanen kan Drevviken bättre än flertalet läsare och skribenter här på FiskeSnack. Han kanske tänker på ditt bästa och på att du inte ska råka illa ut. Av och till händer det att båtägare och även sportfiskare drunknar i Drevviken. Vad som orsakar detta vet man inte alltid i förväg. Några skyller på spriten. Andra på drumlighet, men överbelastade småbåtar, kallt vatten och begränsad simkunnighet kan vara bidragande orsaker till att olyckan varit framme både då och nu.
            One day spent fishing adds another day to your life!
            Old Firehand
            www.trumman.com

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
              Hej Mackis 87; Nej, Elanen är aldrig avundsjuk! Elanen kan Drevviken bättre än flertalet läsare och skribenter här på FiskeSnack. Han kanske tänker på ditt bästa och på att du inte ska råka illa ut. Av och till händer det att båtägare och även sportfiskare drunknar i Drevviken. Vad som orsakar detta vet man inte alltid i förväg. Några skyller på spriten. Andra på drumlighet, men överbelastade småbåtar, kallt vatten och begränsad simkunnighet kan vara bidragande orsaker till att olyckan varit framme både då och nu.
              One day spent fishing adds another day to your life!
              Old Firehand
              www.trumman.com
              Jaha, fick för mig att det var lite ironi inblandat men tydligen inte.. Vet inte men antar att Beliqwerty åker omkring i denna båt själv tills han fixar en ny? < Och därav bör båten vara i ett sådant skick att man iaf kan ta sig en vända på sjön och jaga lite?
              Vad är höjden av manlig förnedring?


              Att en man har ståfräs och springer in i en vägg...
              - och upptäcker att han har brutit näsan!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av mackis87 Visa inlägg
                Jaha, fick för mig att det var lite ironi inblandat men tydligen inte.. Vet inte men antar att Beliqwerty åker omkring i denna båt själv tills han fixar en ny? < Och därav bör båten vara i ett sådant skick att man iaf kan ta sig en vända på sjön och jaga lite?
                Mackis 87; Vem vet, kanske vill Beliqwerty minska antalet konkurrerande fiskare i Drevviken? Att skilja mellan ironi och välvilja på en fiskesite som FiskeSnack kan vara svårt, nästan omöjligt ibland. När jag skämtar kan vissa läsare ta det på blodigt allvar. När jag är allvarlig kan samma läsare tro att jag skämtar. Några blir vansinniga av ilska, andra ler eller skrattar åt samma formuleringar. Jag undrar om framtiden inte kommer att ha små monitorer med ögonkontakt mellan och helbilder av debattörer för att ha möjlighet att läsa varandras sinnesstämning och kroppsspråk. Vem blir först med detta Bill Gates eller någon modern Einstein?
                Nothing is for ever!
                Old Firehand
                www.trumman.com

                Kommentera


                • För att inte spekulationerna ska ta överhand.
                  Den båt jag tänker låna ut är en plastbåt, typ röd livräddningsbåt.
                  Den har sett sina bättre dagar men é fullt sjöduglig. Har haft en i drevan nu i 10 år å de var inte ny när jag köpte den.
                  Har en annan båt i Strängnäs som ska i om någon månad. Den kommer funka bättre med min elmotor. (hoppas jag).

                  Kommentera


                  • Var både ironi och välvilja. Det var alltså en Pioner.
                    Är dom täta fungerar dom utmärkt. Är oftast årfästena som är akilleshälen på dom.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av baliqwerty Visa inlägg
                      För att inte spekulationerna ska ta överhand.
                      Den båt jag tänker låna ut är en plastbåt, typ röd livräddningsbåt.
                      Den har sett sina bättre dagar men é fullt sjöduglig. Har haft en i drevan nu i 10 år å de var inte ny när jag köpte den.
                      Har en annan båt i Strängnäs som ska i om någon månad. Den kommer funka bättre med min elmotor. (hoppas jag).
                      Okej men dåså, jag tvekar inte ett dugg på erbjudandet ifrån dig.

                      Jag menar, jag ser väll båten innan jag plaskar ner i sjön med den, och ser den alldeles för taskig ut så är det väll bara att stanna på land, inga större svårigheter..
                      Vad är höjden av manlig förnedring?


                      Att en man har ståfräs och springer in i en vägg...
                      - och upptäcker att han har brutit näsan!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 417 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                      23 svar
                      5 536 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                      7 svar
                      944 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                      1 svar
                      487 visningar
                      7 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                      48 svar
                      3 289 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Arbetar...
                      X