Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multe observationer?
Collapse
X
-
Jag såg några multar igår som simmad runt och åt bland stenarna. Jag satte mig ner och tog ett kopp kaffe och satte ihop mitt flugspö band fast en fluga och skulle börja fiska. Jag fick kontakt med ett par fiskar utan att jag lyckats kroka. Men så började vinden öka och multarna försvann.
Kommentera
-
Vart var detta?Ursprungligen postat av Thomas.A Visa inläggJag såg några multar igår som simmad runt och åt bland stenarna. Jag satte mig ner och tog ett kopp kaffe och satte ihop mitt flugspö band fast en fluga och skulle börja fiska. Jag fick kontakt med ett par fiskar utan att jag lyckats kroka. Men så började vinden öka och multarna försvann.
My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
lord how i will miss that woman...
Kommentera
-
-
QUOTE=Jörk;283266]Vid pirarna i Skälderviken huserar rätt stora mängder multe. Det har fångats en hel del där , i rätt så respektabla storlekar. Gröna flugor har lockat till hugg.[/QUOTE]
Då ses vi där när vädret tillåter
Skälderviken är ju så liten.
[
Senast ändrad av Thomas.A; 2007-07-27, 20:03.
Kommentera
-
Näsets båthamn i Västra Frölunda!Där har jag sett stora stim av multe och det är stora pjäser på säkert 5-7 kilo.Kompisen tappade en förra sommaren som uppskattats till ca 5 kilo tagen på bröd sakta sjunkandes....Längtar till vattnet värmts upp lite mera..
Då #!" ska dom tas.skitfiske på er.Dom går även inne i välenviken vid Bjölas hamn
Kommentera
-
En kompis till mig har också sett multe där ute och även ända inne vid Röda Sten!Ursprungligen postat av Pleasureseeker Visa inläggEn polare till mig har sett stora "Torskar" som han kallade det simma runt bland båtarna i saltholmen för en vecka sedan...Det är ju näst intill givet att det är multe ska dit nu och testa lite blir ett inlägg till i eftermiddag!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
607 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av anteman
2025-05-23, 22:14
|
||
|
Startad av anteman, 2025-06-01, 00:51
|
1 svar
258 visningar
4 gillar
|
Senaste inlägg
av efc__
2025-06-01, 20:32
|
||
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
405 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av HarpoonMan
2025-12-03, 11:09
|

Helt omöjligt skall det väl inte vara?
Antar att orten gett namn åt viken, eller tvärt om.
Kommentera