andershbg, kolla dina meddelande så får du tips hör av dig om du vill veta mer.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multe, Skåne
Collapse
X
-
-
Så var det dax igen... Var ute idag, fiskade från cirka tre till sju och fick en multe på 2,2 kg. Fick även min vana trogen en id på cirka två. Det verkar som om idarna går tillsammans med multarna eller tvärtom och idarna verkar även egga multarna till att gå upp till brödet. Ska bli fint med lite grillad fisk a la medelhavet i kväll.
Kommentera
-
Ingen som varit ute på sistone?? Det har varit strålande väder (undantaget senaste dagarna) eller vill inte ni fiska dessa fina varelser?
Kommentera
-
lex:
Jag har varit ute en del i sommar (fiskar i samma område som du). Tror din teori om de hårda vindarna stämmer ganska bra. Man har inte kunnat spana så bra denna sommaren. Men visst har det synts fisk. Malmöhamn har alltid avskräckt mig lite pga allt jäkla folk men vi brukar ändå ge hamnen en chans lite då och då. Men vi fiskar fluga på multen och malmö har inte jättebra ställen för det. mer naturliga kuststräckor är lättare att ge sig på med just fluga. Har haft en som gick efter flugan men inte tagit det är allt
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
424 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av HarpoonMan
2025-12-03, 11:09
|

är sugen på att pröva att fånga en på fluga.
Kommentera