Kjapp liten rapport fra lørdagens fiske.
Var ute på fjorden hele lørdagen. Dro ut 0700. Formiddagen på dypet, med aldeles nydelig vær og tilnærmet perfekte forhold. null avdrift, nada vind og lite understrømmer.Fisket lett på 300 meter uten å dregge. Begynte etter blåkjeften, for Robert ville ha en til klubbkonkurransen. Viggo og jeg fikk kjapt to hver, Robert slet voldsomt. Fikk litt hjelp fra oss, så gikk det bedre. Så var det ut på dypere vann. Synd jeg er ute av stand til å få stor fisk på dypet. ble kun ei lange på 4 kg på meg, og ei brosme på rundt 3 kg på Viggo. Robert fikk noe svarthå og no drit. Kursen gikk så mot grunna, hvor rødknurr var hovedmålet, og flyndrer delmålet. Alle gutta fikk rødknurr, og jeg kunne juble for en ny art jeg har jobba litt for å få i det siste. Følte den var fortjent. Dessuten var den mye større enn de andre sine. Ellers ble det endel rødspetter og sandflyndrer og tons of vanlig knurr. Inne igjen rundt 1900, hjemme rundt 2030. Brillefin dag. Takk for turen gutta!
Dagens artsliste:
makrell, blåkjeft, lange, brosme, knurr, sandflyndre, rødspette, pigghå, svarthå og rødknurr.
Her er bilder:

Kommentera