Sikfiske i Kalmarsund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sikfiske i Kalmarsund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sikfiske i Kalmarsund

Jag tänkte bara höra om det är någon som varit ute och testat sikfisket än? Jag syftar då mest på Kalmarsund och ostkusten. Det ligger ju ingen is så det borde väl bara vara att köra på, men jag brukar vanligtvis inte fiska så här tidigt

Det blir nog i alla fall ett pass till helgen, vore kul att höra om det är någon som lyckats än?

Ingen?

hmm? Ingen? Är det inte fler än jag som tappat lusten på att dänga iväg kast efter kast åt öringarna och börjat längta efter vårmetet?

Kommentera

Ja det är bara att testa... Har själv inte metat sik på säkert 10 år.. Men då va den hetaste plattsen precis efter bron till Oknö.. Och då självklart från den nordliga stranden.

Lämna gärna rapport...

//Abel
      http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Jag har kört ett pass men hade bara några småpill. En kompis hade bättre fiske dagen innan och fick 4 st upp till 1500g. Detta var för lite drygt en vecka sedan.

Kommentera

Känner till den platsen Abelsson, har fiskat där ett par gånger. Det tråkiga är bara att det är så överexploaterat där. Tidvis finns det inte en ledig fläck längs med hela Oknö, skulle vara kul att hitta något eget...

Kommentera

Ursprungligen postat av Nordahl Visa inlägg
            Känner till den platsen Abelsson, har fiskat där ett par gånger. Det tråkiga är bara att det är så överexploaterat där. Tidvis finns det inte en ledig fläck längs med hela Oknö, skulle vara kul att hitta något eget...
            det är ju bara att sätta sig nästan var som helst att prova.. sikarna vandrar ju runt en hel del, så när de väl hugger brukar det ju hugga ganska tätt, när stimmen kommer, ska nog testa själv i helgen.

Kommentera

Låter jäkligt enkelt

har hört om sikmete i stora hamnen i kalmar samt i inloppen till systrarströmen, vrämst bort mot varsholmen. Har bara testat ett pass utan lycka men pratat med flertalet äldre herrar som varje år tar flera stycken. vanligt vis poå ett bestämt datum i början av dec har jag för mig
              www.rixman.se
              http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
              http://www.miekofishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Simonb Visa inlägg
                det är ju bara att sätta sig nästan var som helst att prova.. sikarna vandrar ju runt en hel del, så när de väl hugger brukar det ju hugga ganska tätt, när stimmen kommer, ska nog testa själv i helgen.
                Ja det är sant, jag får testa runt lite. Vi får väl se efter helgen hur det gått.. Skitfiske

Kommentera

Leta efter plattser på sjökortet där du kan kasta ut till minimum 3 meters kurvan..
                  http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Nu har jag varit ute en sväng och testat med en kompis, vi satt från 09:00-12:30 ca. det blåste som fan, så ganska svårt att se huggen.. men jag lyckades iaf få 2st småsikar runt 6hg, även en tappad.. alltid något, det var ju bara första passet för mig iår.. fast polarn fick 8st under några pass förra veckan, då 2st på 1,5-1,6kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 185 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    174 svar
                    40 177 visningar