Hot Tuna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hot Tuna!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hot Tuna!

Så skedde det æntligen i natt!
    Kranføraren som sitter uppe i kranen på supplyfartyget jag jobbar på såg massa småfisk som glittrade i strålkastarljuset, var æven større fisk under, han ringde mig!.... (spænningen tætnar..)

Satte på en liten pirk med hæckla før att få något, och se vad det var. Lobbade ivæg tacklet 10m från fartygsidan och læt det sjunka. Pirken stannade dock efter ca 10-15m. Spænde upp, och så drog det ivæg!!

Fiskade med kraftigt haspelspø 20-30Ibs. Stor saltvattenshaspel och power pro 0,36, med ca 10m 1mm nylon ytterst. Men fisken gick inte att hålla. Tog den sibirenhårt (hårdare æn alaskahårt) och efter ca 10min var den uppe vid båten. En liten skit på 5-6kg!.. Har kollat lite på nætet och ær ganska sæker på att det var Big eye tuna?

En release, och på med en lite større pirk med kraftigare krok och ut igen.. Samma sak hænder igen..

Efter ca 5 landade har jag en haj på ca 2,5m som jagar tunan jag har på kroken, hinner inte styra undan innan den tar ett stort bett ur tunan.

(næsta resa åker 80Ibs stand up med)

Håller på i ca 1,5-2h och landar ca 15st.

Nu sitter jag hær 5h senare med træningsverk i axlar/armar, værkande hænder och med ett stort

Grymt hæftiga fiskar som ær så sjukt starka i førhållande till sin storlek! Halva storleken mot en Røstsej, och dubbelt så stark..
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

David, välkommen till ett mycket beroende framkallande fiske....

Kommentera

Mega makrill på steroider riktigt roligt måste det vara, kul för dej antar i närheten av Ekofisk fältet eller?
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

200-300distans? utanfør Galveston, Texas
        Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Gött mos!
          Bilder?
          //C
          http://sportfisher.se

Kommentera

Ok, där lär du få chans på lite större Big Eyes....

Lycka till!

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
              200-300distans? utanfør Galveston, Texas
              Ajdå var ju lite längre knappast så oväntat då?
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
                Ok, där lär du få chans på lite större Big Eyes....

Lycka till!
                Jag kan inte åka efter med den hær farkosten.. Fasar før vad som hænder om ngt 10ggr så stort klipper på. Har du fiskat Big Eye?

Skall køpa kastnæt næsta gång jag ær i land, så blir det mete med livebait och tuna circle..

Finns bilder på kranførarens mobil, men har inte laddat øver dom æn.

Skall flyga hem på onsdag, men det ær næstan så man ønskar att arbetspasset varade lite længre? Førsta gången det kænns så!

Kommentera

Vilket drömjobb

Kommentera

David, hur många galärslavar behöver supply-skeppet ditt? Jag ställer mig först i kön, "frivilligt", hehehe

Måste vare döhäftigt att få känna på några av det mest fartfylda man kan få på spö, och det här vara ju bara småbarn också!!??

Spännande med rapporten. Skall bli intressant att se någon bild också.

Vi hörs

mvh
                    Mvh Flodström
                    Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                    2 svar
                    807 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marryjoy63  
                    Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                    2 svar
                    452 visningar
                    3 gillar