var ute med en polare i lördags, fiskade i en liten sjö. tog en gädda efter ca 10min fiske och tappade ett par, vi fiskade främst utanför dom vikar som vi vet att gäddorna leker i, precis utanför djupkanterna. körde även mitt i sjön där det är som djupast, mest intressanta draget var 14-16cm shadd jiggar (stavning) med skarpa färger. Riktigt långsamt infiskade. om jag inte är helt bakom flötet så är det väl nu när det är kallt i vattnet som man ska fiska långsamt?!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddrapporter tack!
Collapse
X
-
fiskade i 50 min idag. 10 gäddor 2 st runt 6 kg
flertalet missade i mothugget då de högg alldeles för nära båten. några efterföljare.
allt på jerk. djup 0,5-1,5
samma sjö igår i 2 timmar 2 hugg och en borre på närmre kilot.
vaddå varierande?---------------------------------------------------------------------------------------
Team Pikings
Kommentera
-
Man får nog räkna med lite trögare fiske vid kalla temperaturer, träffar man rätt kan man lyckas bra. Tycker fisket är betydligt bättre nu än i januari och början av feb, har nog dels med stigande vattentemperatur och dels med att ljuset återvänder.
Själv har jag haft bra fiske i vattentemp från 1 grad upp mot 3 grader. Fisken återfinns lite överallt. Topp 12,5 kg i feb. Nu i mars har jag inte hunnit fiska så mycket, men de pass jag gjort har varit skapliga. Viktigt att välja rätt dag för sitt fiske. Om tempen i vattnet är stigande eller sjunkande kan ha avgörande betydelse. Helst mulna dagar med milda sydliga vindar i några dagar. Då kan gäddorna bli på hugget. Klara dagar med kalla nätter (och vindar) är betydligt sämre. Så välj fiskedag med omsorg nu på senvinterfisket. (eller tidigt vårfiske). En sak är dock säker, det blir bara bättre och bättre framöver. Och det är ju kul att veta
Kommentera
-
Fick du seriöst en gädda var femte minut i nästan en timme, och till och med mer känningar än så?!Ursprungligen postat av Tekky Visa inläggfiskade i 50 min idag. 10 gäddor 2 st runt 6 kg
flertalet missade i mothugget då de högg alldeles för nära båten. några efterföljare.
allt på jerk. djup 0,5-1,5
samma sjö igår i 2 timmar 2 hugg och en borre på närmre kilot.
vaddå varierande?
Och ordvalet flertalet? Betyder det att du hade du hugg eller landad gädda i varje kast i nästen en timme alltså?
Bra fiske!Senast ändrad av Bowen; 2008-03-09, 22:19.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
En gissning är att det är fördelat på två fiskare.Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggFick du seriöst en gädda var femte minut i nästan en timme, och till och med mer känningar än så?!
Och ordvalet flertalet? Betyder det att du hade du hugg eller landad gädda i varje kast i nästen en timme alltså?
Bra fiske!
Jag har själv varit med om liknande huggruscher. Inte ofta, men det händer. Har upplevt att just hanarna, strax före lek, kan bli väldigt ivriga.Misstänker att de kampar om revir.
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
610 visningar