Var ute en sväng igår med slagsta som utgångshamn. Väldigt trögt fiske de få vi fick (4st) stod i direkt anknytning till lekplatserna och man kunde höra lite plask i vassarna. Det roligaste var att det var mina egna beten som levererade alla jerkade gäddor (3st). En gädda fattade tycke för en mört som guppade bakom båten i drifterna.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddrapport- Mälaren-Stockholm
Collapse
X
-
Idag testade jag återigen lite nya gäddbeten (trolling) och landade 4 stycken mellan 4-7 kilo.
Samtliga gäddor var myket tjocka och rena.
Kommentera
-
Var ute i tisdags och fiskade mellan Västerås och Sundbyholm fick 3st med en topp på 5,3kg. Alla tagna i samma vik. 6 grader i vattnet o djupet var 1,5m. Idag körde jag ett nytt försök i samma vik o ett par andra ställen, varmare vatten idag 7-9 grader men stendött.Ursprungligen postat av Niike Visa inläggNån som har lite uppdaterade rapporter att lägga in? Hur har det gått för er längre in i landet runt Västerås?
Kommentera
-
Jag skulle vilja läsa en utredning om mälaren, det är ett stort vattten och fisket i mälaren blir bara sämre och sämre, jag har fiskat i mälaren i flera år och varje höst är det sämre än hösten innan..
Kommentera
-
Mer rapporter, skall försöka att ge mig ut imorgon men det blir landfiske då.
Någon som har några tips på ställen som ger fisk? Tänkte utforska lite nya vatten.
Så skicka isf ett PM.
Framförallt Stockholms området då...
/MSenast ändrad av Mikael S; 2009-04-25, 21:27.Mina Placeringar:
2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike
Kommentera
-
har inget tips för landställen... men däremot så blir det en heldag för mig på mälaren runt västeråstrakten. hoppas på riktigt bra fiske!
vi lägger ut båten runt 10.00 och sen så jäklar blir det fiske på minst tre st. ställen. hoppas man har lite tur med värmen så gäddorna blir på hugget.
jag återkommer med rapporter för mitt fiske.
skitfiske på ER
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mr.zonker Visa inlägghar inget tips för landställen... men däremot så blir det en heldag för mig på mälaren runt västeråstrakten. hoppas på riktigt bra fiske!
vi lägger ut båten runt 10.00 och sen så jäklar blir det fiske på minst tre st. ställen. hoppas man har lite tur med värmen så gäddorna blir på hugget.
jag återkommer med rapporter för mitt fiske.
skitfiske på ER
Tippar på att ni får 4-5 st och största fisken ligger på 6.2 kg!
Skitfiske!Mina Placeringar:
2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
|
2 svar
795 visningar