3 pass på 3 dagar!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 pass på 3 dagar!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 3 pass på 3 dagar!!

Fiskat lite...

I fredag så bar de av till Munkabosjön som är en bit av övre Nissansystemet. En del fina ålar har kommit upp där i år. Jag o erik satter oss på var sin udde och fiskade utåt i sjön. Båda var sega efter veckan som gått, och med endast någon bommad ålrush så orkade vi inte nöta längre än 01:30. Vi bestämde oss för att fiska lite gädda/gös på lördagen.

Lördag. Tog sovmorgon och tänkte börja fiska vid 13 tiden. Men efter lite båtnyckelstrul så kom vi igång först vid 14. De var riktigt skitväder, blåst blndat med regn, fast ibland var solen framme. Konstigt nog så skulle de vara gösen som dominerade. Vi hade inte fiskat i sjön på 1½ månad pga att den är kass när de e riktigt varmt i vattnet. Vi landade totalt 12 fiskar, 10 gösar. 6 göar var över 3 kg med en topp på 5450 gram som Erik tog. Vid 18 tiden plockade vi ihop för dagen. Kräftskiva vankades för min del...

Söndag. Vi bestämde oss för att åka ut tidigt idag, 04:45 skulle erik plocka upp mig. Erik försov sig lite och jag var väl knappast i storform =) men 06:00 var vi ute på sjön. Idag va vädret perfekt, lagom mkt blåst med en del sol blandat med vita moln. Men fisket var segt till en början och kom först igång fram efter kl 08. Fisket blev minst lika bra som dagen innan. Blev exakt samma resultat nästan, 10 gös med 6 över 3 kg fast tre gäddor idag. Största gösen fick jag, på 6050 gram och 86 cm (vikten är preliminär eftersom jag ska kröna om vågen.) Vid 11:30-tiden så dog batteriet till elmotorn så vi rodde i ca 2½ timma, som innebar nästan bättre fiskar. iaf grövre..

Så totalt på 2 fiskedagar, 12 timmar, så fångade vi 20 gösar, varav 12 över 3 kg, 4 över 5 kg med en topp på 6,05 kg och 5 gäddor. Totalt fick vi 65-70 kg gös vilket innebär att medelvikten på varje gös låg på 3,5 kg och att vi landade fisk varje halvtimma. För er som undrar och som annars kommer fråga så kör jag C&R på all fisk. Erik plockade hem 3 fina matbitar. Två blev filéade och en skulle han testa att röka.

M V H // Göskungen

Qvarnis, kul med lyckat fiske, extra skojj att det var så pass fin gös.
    Jag lyfter på hatten
    Bilder, jag vill se bilder....
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Tack, känner mig värdig av den gösen, har kämpat i 3 månader nu och har innan de här dagarna typ fått 5 över 4 kilo och varit med och fått flera toppfiskar bara att de har huggit på polarnas spön typ.. Så känns skönt.

Du fluktar.. De kommer, men de underbara är att de var de första korten tagna i min kamera på den på 6050. De som var tagna innan, några på 5 kg, var i min polares kamera och den tog slut, så de kommer nog tidigare.

Kommentera

Qvarnis, du jag vet verkligen hur det är när fisken hugger på andras spön....oändligt skönt när det vänder ( för mig tog det närmare tio år å kliva över 4kg gränsen, medans polarna drog fetingar framför mina ögon *frustrerande*)

men jag tror bestämt att du behöver köpa dig en digitalkamera :-?
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Studiebidrag= 950 kr. Å för de ska man köpa fiskegrejjer, bensin om någon månad, nåt till å festa me mm....

Kommentera

Grattis till bra fiske!
            "Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."

Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
            Länka till min är helt ok.

Kommentera

Kolla jag har ju bild ju. *Tacka bergman*

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
              6 svar
              2 224 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
              174 svar
              40 233 visningar