Mycket havsöring! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mycket havsöring!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tror ju att fiskar man släpper i tål bra mycket. Tittar man på hur en del ser med stora bit märken mm som de kan simma runt med. Har satt ut gädd saxar med farfar för länge sedan som vi hade ute över natten och vittjade varje morgon när man var liten och slet sig med sax och allt. Sen när vi satte ut nät 5mån senare på sommaren så kom det upp en gädda med sax i käften. En gäddsax i käften borde ju ha stört den väldigt mycket kan man tycka och borde ha dött långt tidigare än efter 5mån när vi åt upp den.

Sen vill ja inte höra massa skit om gäddsaxar och nät etc.
    Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ragor tror jag iofs inte har den bästa motståndskraften, de är ju redan slitna och har huggit på draget för att äta upp sig. Har själv varit med om ragor som simmat iväg för att en bit bort komma upp till ytan. Några ragor har dött när jag sett det, men de flesta klarar sig bra dock under förutsättning att de drillas snabbt och krokas av varsamt.
      KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

var ute och nötte i två tim vid fredshög en blank 1,8kg

Kommentera

Okey ni verkar ju ha gött fiske! Var ute första gången för i år nu i lördags den 5:e... o det var fan storm så fluga var svårfiskat men hitta lite lä på ett ställe men där gav det inget Men fick iaf två när jag låna brorsans spinn på den blåsiga sidan

Hoppas det e stilla imorn o lite sol/mulet, det gillar vi

Goood luck!

Kommentera

Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
            Ragor tror jag iofs inte har den bästa motståndskraften, de är ju redan slitna och har huggit på draget för att äta upp sig. Har själv varit med om ragor som simmat iväg för att en bit bort komma upp till ytan. Några ragor har dött när jag sett det, men de flesta klarar sig bra dock under förutsättning att de drillas snabbt och krokas av varsamt.
            Sant, dock så får du väga in att ragorna inte alltid tar ut sig så mkt i fighten som en öring av bättre kondition, dessutom har de ju lite lekdräkt kvar och det skyddar ju mot skador på fjällen och så. De genomgår ju den förvandlingen för att bli tåligare
            Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
            2 svar
            805 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg marryjoy63  
            Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
            2 svar
            452 visningar
            3 gillar