Blandat eftermiddagsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blandat eftermiddagsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blandat eftermiddagsfiske

Har ju varit lite dåligt med fisk det sisa så idag med det underbara vädret så beslöt jag mig för att gå till ett ställe jag inte brukar fiska på.

Jag tog med kastspö och tackel för bottenmete. På 4 timmar blev det 5 skrubbor 3st riktigt fina och 4 sandskäddor men dom var små. Som bonus till min artsamling blev det också bergsnultra, oxsimpa och rötsimpa. Förr fick man mycket torsk här men denna gång blev det bara en liten som jag tappade. Några fiskar finns at beskåda i fotoalbumet under simpor, och skädda samt övr. saltvattensarter.

Med hem till matbordet blev dom 3 fina skrubborna, resten får växa till sig utom snultran som var svårt skadad.
    Senast ändrad av hobbyfiske.se; 2008-04-21, 07:51. Anledning: skrivit rödspotta istället för sandskädda
    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Horngädda i vårsol

Gjorde likt ovanstående, tänkte prova fiskelyckan på Ön i Limhamn denna soliga söndag (20/4).
    Gjorde väl som jag brukar, ordnade lite i fiskeväskan, tog bort allt flugfiskematerial och diverse håvar huggkrokar och annat som inte direkt känns nödvändigt vid Horngäddefiske
    Men till min lagom stora besvikelse, stod och fiskade i 4 timmar, så kände jag inte något alls.. Fast det är ju som man säger -Skam den som ger sig innan fisken ligger på bordet
    Så det blir till att jobba på i veckan och ge dem en ny chans mot torsdag/fredag...

För det ÄR ju så gott med kokt Horngädda och citronsås
    Senast ändrad av Montana1970; 2008-04-21, 08:41.

Kommentera

Ännu en underbar dag med blandat fiske plattfisk simpor smörbult och snultra. Det positiva är ju att det märks att det blivit betydligt varmare i vattnet, nu kämpar även plattfiskarna emot riktigt bra. Bara för några veckor sedan var det som att dra tångruskor inget motstånd alls.
      Kör ju med mycket mjukt spö när jag kustfiskar från land så skrubban på strax över 500gr var riktigt kul att dra fick den långt ut på kast så det var många bottenkörningar på den fisken innan den var inne.

Tyvärr gjorde jag ju som vanligt vårmissen i solen klömte kepsen i bilen så med ett intressant fiske glömte jag ju bort solen som var stark idag, så jag får väl kallas tomatskallen några dagar nu
      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
      Nu även blog på gylta.blogspot.com
      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
      6 svar
      2 185 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
      174 svar
      40 176 visningar