Mera Mälargös...... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mera Mälargös......

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mera Mälargös......

Som jag rapporterat tidigare så har gösfisket i Mälaren - iaf där jag fiskar varit enastående i år. Igår och förrgår - 5/6 sept i mkt fint väder - var jag ut på kvällstrolling (kan varit sista gången i år det funkar med kvälls/natttrolling).

Det började med att det smällde på en 4kg i Fredags vid 19.00. Tog sedan 4 gösar till - med en topp på 5kg (de andra vägde 3 och 2 och en liten) - den sista tog vid 22.10. Tappade faktiskt inte en fisk och krokade alla hugg som jag märkte.

Stärkt av framgångarna åkte jag ut på lördagen - fick med mig brorsan.... Vi hinner inte åka länge förens en riktig bamsing suger tag i spöt som jag håller i handen. Efter en schyst fight och landning via lip-grip får en 6kg gös lite luft och blir förevigad - sen får brorsan en mindre gös efter en halvtimme. Vi tappar en mindre gös - men får inte ngn mer trots fiske till 22.00.
    De stora gösarna simmar kvar om ngn undrar - en av mellangösarna hamnade i himlen...och i min mage!

Slänger in några foton i albumet och ett nedan:
    Bifogade filer
    work is just a bad excuse for not fishing!

.

Grattis till Gösarna!.vilka drag använde du ?tyngde du ner dom?

blev riktigt sugen när man hör att det finns sånna gösar så nära mig
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Gös på 6 och ditt pb är 6.1kg?
      Ruskigt nära i sådana fall
      Grattis till fångsterna.
      Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Grattis!! Bjud på ett par tips till ett gäng som i stort sett har gått bet varje gång... Vi misstänkte att gösen var utrotad i Mälaren....
        www.norpan.se

Kommentera

Originally posted by Pexx
          Grattis!! Bjud på ett par tips till ett gäng som i stort sett har gått bet varje gång... Vi misstänkte att gösen var utrotad i Mälaren....
          Nejnej, har hört många som har haft bra gösfiske i Mälaren. Snacka bara med P-U. Verkar varit hellyckat.

Jag har enbart fått 2 gösar i sommar under 5 turer.
          Då har jag kört frivatten 1-3 meter under ytan. Sen kör jag i S-kurvor och ofta håller jag i ett av spöna och göra rörelser med det fram och tillbaks för att få en så oregelbunden gång som möjligt.

Det bästa tipset jag har fått är att variera fisket så mycket som möjligt. Har man flera spön så är det alldeles ypperligt. T.ex. fyra olika beten på fyra olika djup. Sen finns det säkerligen ett hundratal olika tips som jag inte har någon aning om
          Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Tipps

Originally posted by Pexx
            Tjae...va ska man säga..utan att säg förmycket!
            Man blir ju liksom lite kinking med att dra ut vem som helst på de ställen man får och släpper tillbaka fin gös. Håller med om att gös kan vara mkt svårt i Mälaren - bla pga sjön´s storlek och att man ofta istället får gädda. Har själv nästan gett upp hoppet på större gös i Mälaren - men i år har det varit bättre än på 15 år.

Som med allt fiske där man är osäker lönar det sig att pröva många olika platser, vid olika tillfällen. Bättre fiska ofta och kort än sällan och länge, nappar det så brukar det inte vara nå problem att fiska länge....... Självklart får Ni variera djup och storlek/färg på drag, liksom hastighet. En hink i snöre efter båten får ner hastigheten. Prata med andra båtar som är ute, spana efter nät........Hittar ni sedan ett ställe där ni får fisk så är det bara tålamod som gäller vid gösfiske!
            work is just a bad excuse for not fishing!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
            2 svar
            809 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg marryjoy63  
            Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
            2 svar
            455 visningar
            3 gillar