Då vi fortfarande har underbart kvällsväder kunde jag inte hålla mig borta från lite fiske efter jobbet. Det resulterade i 3 fjärsingar, 1 berggylta, 1 torsk och 10 makrillar. Att få 4st på tacklet på en gång det är en rolig upplevelse att dra in, dom vill åt alla håll och lyckas dom simma åt samma håll blir det tungt att dra. Så i morgon blir det stekt makrill på bordet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kvällsfiske i Lysekil
Collapse
X
-
Kvällsfiske i Lysekil
Senast ändrad av hobbyfiske.se; 2008-06-07, 23:53.Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Nu även blog på gylta.blogspot.com
Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.seTaggar: Ingen
-
Fiskar än så länge bara från land, torsk upp till 2kg dras runt lysekil från land. Men givetvis är det bättre med större torsk längre ut. Är man inte ute efter bjässarna så är kustfiske riktigt roligt alltid åtkomligt ofta med variation, själv har jag ju tagit 16 olika arter sedan april. Mycket plattfisk finns att få och den är ofta rolig att dra.Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se
-
Var brukar du fiska från land i Lysekil? Har sommarställe i N.Grundsund så jag fiskar mest i Skalhamn.
Brukar du fiska i Tröten något?
Kommentera
-
Tröten skall jag prova iår har inte varit där ännu. Bor du i N.Grundsund så har du ju nära till ramsvik innan skalhamn där är mitt favoritställe för berggylta, men man får också fin plattfisk torsk och lite öring.
Själv var jag i N.Grundsund häromdagen fick en halkilos berggylta men det fanns öring som inte ville fastna såg dom i det klara vattnet vid första stenpiren som går ut när man kommer ner till vattnet.
Just nu fiskar jag i stort sett runt hela kusten från finbofärjan runt lysekil upp tillramsvik. Gillar att variera plats men mest fisk har det givit i områden runt södra hamnen.Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
-
Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
-
Grymt!
Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inläggIdag blev det ännu ett underbart kvällsfiske med bla 21 makrillar. Synd man inte kan dela upplevelsen med alla andra.
Får du så enormt mycket makrill från land där uppe?
Har under alla mina år ej fått makrill från land (men jag e ju från Götet) ;-)
Undrar om man behöver åka hela vägen upp dit, eller vet något närmare ställe?
Jag har provat från öarna Hönö styrsö, brännö. Men alltså aldrig lyckats få makrill.
Grattis må jag säga ;-)
Kommentera
-
JA VI tar mycket makrill från land här uppe, har du ett makrill eller silltackel med 5 krokar så brukar man få minst 3st när makrillen jagar upp sillen vid land, då gäller det att vara snabb man kan hinna med två kast innan dom försvinner igen. Har man tur kommer det ett nyt stim ganska snart annars får man vänta. Sedan får man ju testa var makrillen går ibland djupt ibland vid ytan. Givetvis finns det alltid strömakrillar att få som går ensamma eller i mindre stim. Då blir det max en eller 2 per gång om man hittar dom.
Tittar du på mitt inlägg http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=38299 så ser du att fångsten varierar ganska mycket. Men det finns dom som tar upp till 50st vid ett fisketillfälle. Jag står inte på dom ställen som anses bäst, jag står där man kan få fiska i ganska lugn och ro. I N.hamnen på flytbryggorna springer dom nästan ner varandra när makrillen jagar upp småsillen, mycket gap och skrik så vill inte jag fiska, det skall vara en njutning. Men Makrillen finns där för den som vill fiska.Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
602 visningar