tack för alla grattis! Jag har fört statistik över varendaste spöfångad gädda jag fått sedan jag fick min första år 1995, oavsett storlek. Och de allra flesta har jag tillämpat C&R på
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
1000:de gäddan
Collapse
X
-
Grattis! Tusen gäddor é inte dåligt!
Håller själv inte räkningen..men så många har jag långt ifrån fått!
"Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."
Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
Länka till min är helt ok.
Kommentera
-
1000 gäddor på en sommar....
......då har han förmodligen riktiat in fisket efter allt som ser ut som en gädda. Små gäddsnipor på 20-40 cm kan man ju få hur många som helst på en dag. Men det är ju ingen som riktar in fisket efter dem eftersom det inte är så kul med en 200 grams gädda på spinnspöt.
Dock så skall det sägas att 1000 gäddor på ett år ändå skulle vara ganska mäktigt.
Jag kommer ihåg ett inslag från Fiskejournalen där det var 2 gamla pensionärer som "tävlade" mot varandra. Den ena hade fått ungefär 1000 gäddor en sommar men den andra var uppe i 1500 st.
Själv har jag fiskat gädda i ungefär 21 år, sedan jag var 4. Har nog tagit mellan 1000-2000 gäddor under den tiden.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Självklart har jag försökt, men på något sätt slutar jag och det blir aldrig av i slutändan. Tycker att jag ska komma ihåg allt. Men det gör man ju inte direktOriginally posted by ljohan
Det är ju bara att sätta igång
/cobol-har-dålig-självdisciplin
Kommentera
-
Re: 1000 gäddor på en sommar....
Du har helt rätt, han fångade dom flesta gäddorna med en vikt runt 0.5kg, så det är inget att skryta om.Originally posted by Da_Moose
......då har han förmodligen riktiat in fisket efter allt som ser ut som en gädda. Små gäddsnipor på 20-40 cm kan man ju få hur många som helst på en dag. Men det är ju ingen som riktar in fisket efter dem eftersom det inte är så kul med en 200 grams gädda på spinnspöt.
Dock så skall det sägas att 1000 gäddor på ett år ändå skulle vara ganska mäktigt.
Jag kommer ihåg ett inslag från Fiskejournalen där det var 2 gamla pensionärer som "tävlade" mot varandra. Den ena hade fått ungefär 1000 gäddor en sommar men den andra var uppe i 1500 st.
Själv har jag fiskat gädda i ungefär 21 år, sedan jag var 4. Har nog tagit mellan 1000-2000 gäddor under den tiden.
Det är ju roligare att få större gäddor än många små.
2kg och uppåt tycker jag är helt ok!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
608 visningar