Korten: I rad??!! Det var riktigt starkt jobbat : ) Själv har jag aldrig bommat mer än två i rad.. Om man räknar "seriösa" pass och inte att sitta o glo vid bryggan i en timme.. : )
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bompass igen
Collapse
X
-
Var fiskar du och hur långa pass kör du?Originally posted by esox_lucius
Korten: I rad??!! Det var riktigt starkt jobbat : ) Själv har jag aldrig bommat mer än två i rad.. Om man räknar "seriösa" pass och inte att sitta o glo vid bryggan i en timme.. : )
Mina senaste pass har inte gått under 4 timmar och inte över 7 tror jag.
Ren höftning dock.Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
Bara o blya mer och sedan sätta övre trekroken i munnen istället för ryggfenefästet. Och nu pratar vi RIKTIGT långsamt. Bara du tar dig framåt så täcker du av mycket mer yta. Detta fungerar dock inte bra på riktigt grunt vatten med tanke på att båten kan skrämma fisken men 2-3 meter ska inte vara några problem.Originally posted by ljohan
Flötestrolling är väl ganska lurigt. Svårt att få ner betesfisken på ett bra djup?
Några tips?Vill ha båt!
Kommentera
-
bah, jag har bara bommat 1 enda gäddmetespass på hela året och det var en dag i sommras då det var 30 grader varmt
Då blev jag så jävla arg så jag var tvungen att åka ut dagen efter och meta gädda, det var lika varmt då, men då tog jag revansch på deadbait!
Kommentera
-
Trevligt. Sen har väl Järnafjärden lite mer fisk än här jag fiskarOriginally posted by MastaPike
bah, jag har bara bommat 1 enda gäddmetespass på hela året och det var en dag i sommras då det var 30 grader varmt
Då blev jag så jävla arg så jag var tvungen att åka ut dagen efter och meta gädda, det var lika varmt då, men då tog jag revansch på deadbait!
Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
mina pass är allt från 3-8timmar. men inte fan nappar gäddan ändå.Originally posted by ljohan
Var fiskar du och hur långa pass kör du?
Ren höftning dock.
har provat grunt,djupt, grund, vass.
enda stället där man får gädda på mete är där jag sitter o metar abborreBajen forever!
Kommentera
-
JAg har ingen båt (lånat nån gång) så det blir ofta i hemviken 20 meter utanför dörren... och då blir det ju självklart än del korta pass efter skolan. Men om jag cyklar ner till hamnen eller nåt så blir det alltid hel eller halvdagar pga mycket större och fler fiskar! Fungerar dock bara på hösten men den är ju nästan här nu! Var nere o kollade idag och den dagliga ligan på 5 turkar hade tappat massor med gädda på mete. Dom hade inte fattat vad mothugg var för nåtOriginally posted by ljohan
Var fiskar du och hur långa pass kör du?
Ren höftning dock.
Så skillnaden är nog att jag fiskar ganska mycket på samma platser om och om igen. Du kanske borde leta upp en stor vik med typ vass och grunda kanter som sluttar ner mot kanske 6-7 meter och fiska av med spinn och nöta tills du har fått en del gädda så att du lär dig var fisken normalt står. Sedan kan du ta med dig dina erfarenheter till andra heta ställen...
Vill ha båt!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
607 visningar