Ja, så ser jag det. Har precis flyttat till ny ort, lyckats hitta en billig båt (som visserligen knappt flyter)
Och tagit mig ut en sväng på sjön.
Tanken var att testa den "nygamla" tekniken Vertical Jigging efter gös. Efter 2min jiggande kom första känningen.. en gädda på hela 10... centimeter
Jag bestämde mig för att jag behövde komma ut på djupare vatten. 5 minuter med årorna senare sänkte jag ned shadjiggen till botten igen och satt och njöt. Utan förvarning small nästa fisk på, denna gången mer brutalt. Visade sig vara en fin abborre som fick gå tillbaka.
Ytterligare några minuter senare kom första göshugget och en fin matgös på ca. 50cm kunde landas.
Kan konstatera att det finns gös i sjön, fiskemetoden fungerar och är dessutom riktigt avkopplande. Kan även konstatera att båten måste lagas så jag slipper vara orolig för att få simma till land
Återkommer när jag har fiskat lite mer intensivt med fler rapporter =)
Och tagit mig ut en sväng på sjön.Tanken var att testa den "nygamla" tekniken Vertical Jigging efter gös. Efter 2min jiggande kom första känningen.. en gädda på hela 10... centimeter
Jag bestämde mig för att jag behövde komma ut på djupare vatten. 5 minuter med årorna senare sänkte jag ned shadjiggen till botten igen och satt och njöt. Utan förvarning small nästa fisk på, denna gången mer brutalt. Visade sig vara en fin abborre som fick gå tillbaka.Ytterligare några minuter senare kom första göshugget och en fin matgös på ca. 50cm kunde landas.
Kan konstatera att det finns gös i sjön, fiskemetoden fungerar och är dessutom riktigt avkopplande. Kan även konstatera att båten måste lagas så jag slipper vara orolig för att få simma till land

Återkommer när jag har fiskat lite mer intensivt med fler rapporter =)

Fiskar du i en sjö kring Molkom?
Kommentera