Jag var i Antorpa mellan lördag och söndag (27-28/9) och metade sutare. Jocke från Laholm kom ut och fiskade på lördagseftermiddagen men drog på fest på kvällen, så jag blev ensam med hunden (Sigge) efter 19.00. Kolsvart och endast några plusgrader, det blev en kall natt
. Vid jämna mellanrum på kvällen pep larmen till, dock bara korta pip och inga rusningar. På natten hände inget. Trots mäskningen och Jockes deltagande så kom inga sutare upp. Jag såg några "grisar" på söndagsmorgonen, men ingen av dem hittade krokbetena.
Allt som allt var det ändå en trevlig upplevelse. Man vet ju vilka monster som finns där och man får aldrig ge upp. Dock börjar det nog bli för kallt nu, så jag väntar till i vår med nästa pass.
Under hösten får man nog inrikta sig på Karp och Gädda.
Jocke tog några fina bilder på Sigge när denne vaktade rod-poden, hoppas de kommer in i fotoalbumet snart.
Fiskliga hälsningar / Fredrik Palm.

Allt som allt var det ändå en trevlig upplevelse. Man vet ju vilka monster som finns där och man får aldrig ge upp. Dock börjar det nog bli för kallt nu, så jag väntar till i vår med nästa pass.
Under hösten får man nog inrikta sig på Karp och Gädda.
Jocke tog några fina bilder på Sigge när denne vaktade rod-poden, hoppas de kommer in i fotoalbumet snart.
Fiskliga hälsningar / Fredrik Palm.
Kommentera