Tackar Tackar
Lite tips om bra ställen skulle sitta jättebra.
Min dotter fick sig något virus för hon tjatar redan om nästa fisketur.
Det får nog bli ett par turer nästa vecka, trots att dagarna blir kortare och kortare
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring
Collapse
X
-
Haha har du riktig tur vill dottern hänga med fler gånger!Ursprungligen postat av lgfrisk Visa inläggJaha då e man tillbaka från några timmars kastande igen. Åkte ut vid 6 tiden i morse det småregnade var kyligt och blåste pålandsvind. Andra kastet fick jag ett hugg som satt kvar ett par meter sedan släppte den.
Fick ett hugg till lite senare, sen var det dött.
Vinden mojnade och solen började kika fram. Ska kolla vädret i kväll så det blir nog en em tur i morgon igen
Hoppas att det blir bra fiskeväder.
Leif
Kul att det gick bra släpper de va fan sånt händer viktigaste var att den högg bevisar att du var på rätt ställe knepig fisk kan vara hur trögt som helst plötsligt funkar allt (speciellt vid lagom hård pålandsvind) lycka till!
Lämna en kommentar:
-
LgFrisk, jag är uppväxt i området, vill du ha tips är det bara att säga till ;-)
Lämna en kommentar:
-
Ut igen
Ursprungligen postat av lgfrisk Visa inläggJaha då var dagen för premiärturen med det nyvaknade fiske intresset här.
Som sällskap fick jag min 9 åriga dotter som är fisketokig.
Vi kom fram till Nävekvarn vid 16 tiden sen tog det ca 45 min med instruktioner om hur man fiskade o var innan jag själv kom igång.
Hinner göra 2 kast med mitt nya spö innan det blir generaltrassel på linan (flätad lågprislina) nåväl trasslar ut det och gör mitt tredje kast. Då hör jag ett villt PAPPA! gissa vem som drullat i vattnet?...... Humöret sjönk 50%.
Nåväl tillbaks till bilen och byta kläder, hon ville trots allt fiska mer.
Tillbaka vid havet har en folkilsken svan familj bestämt sig för att vi är inkräktare och gör allt för att irritera oss (åtminstone känns det så.
Efter ett antal botten napp fikar vi och konstaterar att klockan är 18.38. Nåväl vi bestämmer att vi gör ett par kast till men inget.
Hittar ett drag vid strandkanten och tänker tja varför inte, så det blir ett byte. Andra kastet kastar sig en havsöring över blänket och bökar runt ett bra tag, sen blir det slak lina (Jä....r) börjar veva hem och upptäcker att öringen e kvar!!! han har simmat rakt emot mig.
Vi lyckas gemensamt bärga denna vackra silverblanka fisk som vägde 1,87 kg. Kan livet bli mycket bättre
Ny tur i morgon igen (hm undrar om det här e vanebildande??)
Jaha då e man tillbaka från några timmars kastande igen. Åkte ut vid 6 tiden i morse det småregnade var kyligt och blåste pålandsvind. Andra kastet fick jag ett hugg som satt kvar ett par meter sedan släppte den.
Fick ett hugg till lite senare, sen var det dött.
Vinden mojnade och solen började kika fram. Ska kolla vädret i kväll så det blir nog en em tur i morgon igen
Hoppas att det blir bra fiskeväder.
Leif
Lämna en kommentar:
-
Hej Micke
Jag är själv bosatt i Nyköping (Sörmland) och letar efter lite nya ställen och fick tips om att Näverkvarn med omnejd skulle vara ett bra ställe och det funkade!. Det finns tydligen bra ställen runt nyköping, men det gäller bara att hitta dom. Själv har jag just börjat leta, med hopp om att hitta nåt bra ställe.
Lämna en kommentar:
-
Var i sverige fiskade ni ? mvh mickeUrsprungligen postat av lgfrisk Visa inläggJaha då var dagen för premiärturen med det nyvaknade fiske intresset här.
Som sällskap fick jag min 9 åriga dotter som är fisketokig.
Vi kom fram till Nävekvarn vid 16 tiden sen tog det ca 45 min med instruktioner om hur man fiskade o var innan jag själv kom igång.
Hinner göra 2 kast med mitt nya spö innan det blir generaltrassel på linan (flätad lågprislina) nåväl trasslar ut det och gör mitt tredje kast. Då hör jag ett villt PAPPA! gissa vem som drullat i vattnet?...... Humöret sjönk 50%.
Nåväl tillbaks till bilen och byta kläder, hon ville trots allt fiska mer.
Tillbaka vid havet har en folkilsken svan familj bestämt sig för att vi är inkräktare och gör allt för att irritera oss (åtminstone känns det så.
Efter ett antal botten napp fikar vi och konstaterar att klockan är 18.38. Nåväl vi bestämmer att vi gör ett par kast till men inget.
Hittar ett drag vid strandkanten och tänker tja varför inte, så det blir ett byte. Andra kastet kastar sig en havsöring över blänket och bökar runt ett bra tag, sen blir det slak lina (Jä....r) börjar veva hem och upptäcker att öringen e kvar!!! han har simmat rakt emot mig.
Vi lyckas gemensamt bärga denna vackra silverblanka fisk som vägde 1,87 kg. Kan livet bli mycket bättre
Ny tur i morgon igen (hm undrar om det här e vanebildande??)
Lämna en kommentar:
-
Tackar
Är medveten om att fisken kan vara svårtrugad ibland (läs ofta) Jag är själv imponerad att det blev något första turen. Det blir en tidig morgontur i morgon innan eftermiddagens jobb, så man kan ju hoppas att turen hänger i.
mvh
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
425 visningar