Ibland e det inte min dag! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ibland e det inte min dag!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ibland e det inte min dag!

Hej alla =)

Ibland när jag är ute o fiskar så är det inte min dag. Allt händer som inte skall hända. Som härom dagen: Solen sken, det var nästan vindstilla, en underbar dag att fånga bågar på....trodde jag. Oturen började när jag kastade ut första gången, skulle kast meta med räka....räkan flög av...hmm...tänkte jag o laddade med en ny räka o såg till att den verkligen satt fast. Och ut....*plopp* räk h-vetet föll av igen. En djup suck o sedan äntligen fick jag ut metet....och visst nappade det med en gång...men va sjutton...den slog ju inte alls...måste va en borre tänkte jag...men nej det var värre...en glupsk mört. I med den igen och på med en ny räka o ut....*napp*...hmm...ja en ny mört dök upp i vattnet och min dag började verkligen bli kass. Ut ännu en gång...inget napp....satte mig i solen o njöt en stund tills det nappade igen...ingen fisk på och ingen räka. Skulle kasta ut igen, ett felkast o flötet befann sig uppe i en björk...fick ner den igen o på med ännu en räka...o det var inte många kvar nu. De himla mörtarna käkade upp ännu några räkor o efter ännu några konstiga kast som jag inte vet vart de kom ifrån och med sista räkan på. *napp* igen...och ja rätt gissat en mört igen. Så jag gav upp där...ibland händer det en massa saker som inte är meningen och hade någon sett mig hålla på så hade den personen haft himla roligt.
    Har ni med sådana dära dagar då inget stämmer o man klantar sig o håller på???
    Fattar det inte då jag brukar va himla bra hehe *ler* Nja...*ler*

*kram*
    En kackerlacka med diamanter är ändå en kackerlacka!!

Det du beskriver är ju tjusningen med fiske! Nästa gång du ska ut och allt flyter som det ska, då kan du skratta för dig själv över hur tokigt det gick förra gången!

Mjo, saker går som sagt åt skogen.. Krokar i händerna, söndriga motorer och bortkastade beten... Listan går att göra lång. Men som sagt de dagarna det går bra då garvar man åt alla motgångar man haft! Fast bortkastade beten svider ju i plånboken ett bra tag efter..

Skitfiske!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ja jo det e sant det e en del av tjusningen men ibland blir man lite trött när det bara strular=) Skall förhoppningsvis iväg i morgon igen o då hoppas jag på lite mer båge o mindre mört=)

Kommentera

Tja det var ju inget!

Efter att ha legat sjuk i fem veckor kom jag äntligen ut i fredags. Skulle köra vj på Gös. Kom till sjön så blåste det vita gäss. Försökte lite trolling istället. Kompisen fick en gädda på runt fem, en kräftbur som enligt honom kämpade som en stor gös. Sedan blev det en gös på runt två kilo. Han avslutade dagen med en abborre på fyra-fem hekto.
        Jag för min del fick veta att det är dags att återimpregnera fiskebrallorna!

Igår var det gäddtävling organiserade av den lokala fiskeklubb. hade lånat en fungerande motor eftersom min mår inget vidare! Var på plats innan solen gick upp och plockade av min motor. Satt kompisens på plats och lastade allt i båten. Puttade ut mig i ån och drog igång motorn(den som klicka aldrig), två sekunder så dog den! den tänkte inte starta igen vad jag än gjorde. Plockade av den igen och åkte hem!

Idag stod valet mellan åker till IKEA eller fiska på kusten. Gissar vad det blev. Kastade som en dåre i över fem timmar med allt mellan ytbete och värsta sjunkbomber. Enda som fastnade på krok var mitt pekfinger! Så kom inte hit o klaga !!!

Kommentera

Som sagt kommer kännas bättre den dag det funkar
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

*skrattar lite* Kattman nope inte skall jag klaga då. Man får väl vara glad åt det lilla ibland, jag fick ju napp...hehe

Grävlingen: Ja man bilr ju detta men ändå jobbigt att vänta ibland=) Fast fiske handlar ju mycket om uttålighet=)

*kram*

Kommentera

hehe SUCK jag har kastat bort buster jerks för 516 stålar på 4 dagar.. suger lite..
              [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                Det du beskriver är ju tjusningen med fiske! Nästa gång du ska ut och allt flyter som det ska, då kan du skratta för dig själv över hur tokigt det gick förra gången!

Mjo, saker går som sagt åt skogen.. Krokar i händerna, söndriga motorer och bortkastade beten... Listan går att göra lång. Men som sagt de dagarna det går bra då garvar man åt alla motgångar man haft! Fast bortkastade beten svider ju i plånboken ett bra tag efter..

Skitfiske!
                inte för att jag är expert på att meta båge men testa att byta till en större räka så kanske du slipper mörtarna. annars så får du åtminstone en skön dag ute.

Kommentera

Dagens i-landsproblem, du fick ju iaf fisk!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg

Idag stod valet mellan åker till IKEA eller fiska på kusten. Gissar vad det blev. Kastade som en dåre i över fem timmar med allt mellan ytbete och värsta sjunkbomber. Enda som fastnade på krok var mitt pekfinger! Så kom inte hit o klaga !!!
                    Menar du att du ångrade att du inte åkte till IKEA? Inget svårt val i mina ögon även om det inte är så bra fiske så är det bra mycket bättre än alternativet...

/Fred

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                    2 svar
                    813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marryjoy63  
                    Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                    2 svar
                    458 visningar
                    3 gillar