Hovedtall: (2007 i parentes)
Antall turer: 112 (100)
Antall arter:36 (27)
Antall nye arter:3 (2)
Antall perser: 3 -3
Størst fisk:Laks 8.9kg (Olaks 2.9kg )
Mest verdsatte fisk: Første fluelaksen
Beste fight: Fluelaks 8.9kg
Mest heldige fangst: Paddetorsken
Årets vriompeis: Ålekvabba/Karpa
Årets tur: Gaula
Årets irritasjonsmoment: Ålekvabba/Karpa
Årets lættis: Ålekvabba
Beste fiskefest: Gaulatur
Årets nedtur: Karpefisket
JANUAR
Januar 2008 utmerket seg med en ting- 4 stormvarsler på 4uker.... generelt drittvær og lite fisking ble følgene, og mine planer om rødknurr måtte legges på vent. Fisketurene begrenset seg til litt bryggefiske og en fin tur på havet med Thor og Aasmund:
Ny pers på lusuer:

Anstendig lyr:

Fint januar vær :

FEBRUAR
I febrauer var planen å få ålekvabbe. Eller rettere sagt- jeg SKULLE ha ålekvabbe, koste hva det koste måtte! Det ble MANGE slike kvelder..... oftest me et helt annet vær enn her:

Før den ENDELIG satt!!!! KVABBIS
Jeg hadde også en morsom fight på den letteste Beatmaster stanga, en torsk på 3.6kg.

Og så var jeg på Skogseidtur i febraur med en hel gjeng raringer SKOGSEID 2008

Jeg rula forøvrig !!!

Utover det skjedde det lite i februar, men det er jo en kort måned også ....
MARS
Mars ble en merkelig fiskemåned- jeg fiska mye men fikk det liksom ikke helt til... før jeg, Thor og helgeL reiste til Stavanger.... da løsnet det!

FLAUFISK!!!!

Plutselluig har jeg 2 etterlengtede arter i boks og 2008 er "reddet" sånn artsmessig. Påsken ellers var fin, jeg og HelgeL hadde et par fine turer

Varierende vær----

Og plutselig en dag så VIPS
'

APRIL
April begynte med et utrolig vellykket VESTLANDSTREFF

Ellers ble det mye flyndre og knurrfiske i april, stort sett uten de helt store fangstene... med et hederlig unntak .
Ny pers på sandflyndre- 835gram

MAI
MAi handlet om 2 ting, faktisk handlet over 20 dager i mai om disse to tingene- karpefiske og kaurssfiske. Første 18 turene kan oppsummeres omtrent sånn:

kan også sies omtent sånn:

peridoveis stort forbruk av sånnt:'

som den 25 mai heldigvis resulterte i en sånn :

Kvelden tackle- overblyet dupp, mais (fra forboksen, mais med jordbær -essens tilsatt) Mosquito-krok str ...10?

Fikk sneket inn litt havabbor fiske også og voila fikk jeg en sånn

Og det var mai lizzom.....
JUNI
Juni var en fin måned- både vær og fisskemessig . Ikke noe oppsiktsvekkende fansgter riktignok, men fisket mye og fikk litt fisk også .

Bjasse

Sø

JULI
Juli begynte med den årlige turen til Gaula- og for en tur det ble !!!
RAPPORT
Ny laksepers- og på flue også da - 8.9kg !!!!!!

Og jaggu kom det ikke en storlaks til på flue - 7.2kg

Totalt fikk 7mann over 20laks denne uka, snittvekt 5-6kg og 8 storlaks- de 3 største 12.4-15.0-16.kg
Etter denne uken ble det litt rolig en ukes tid før jeg fisekt endel leppefisk i slutten av måneden, uten de helt store fangstene.... men grønngylt på 180 er akseptabelt

AUGUST
I august ble det ikke noe sørlig fisk på meg, jeg gikk mer og mer over til bortkastede timer etter congeren
en gang iblant.... hadde en fin tur med Davidsen etter piggvar
Vi hadde håp om både piggvar og bjasse på kvedlen inne i brenningen men neida... fin tur dog .

Det ble jo også tatt conger, følg rovfiskernes conger-turer her:
CongerCongerConger
SEPTEMBER
I september hadde jeg en fin-men fiskeløs tur til EGERSUND'

Og så var det noen resultatløse turer etter Congeren igjen også da....
HAdde en fin tur i etnefjella på tur OVER SUNDET ETTER BEKK MED VANN
OKTOBER-NOVEMBER
Oktober-November fisket jeg svært lite- mye annet å gjøre og med MYE fisketid i bagasjen så roet jeg rett og slett ned!!!
Men et par dugnadsturer etter regnbue/olaks ble det....

DESEMBER
Ble noen turer rundt juletider, hovedsaklig med Fam. Davidsen- ikke de helt store fangstene men fine turer dog

Antall turer: 112 (100)
Antall arter:36 (27)
Antall nye arter:3 (2)
Antall perser: 3 -3
Størst fisk:Laks 8.9kg (Olaks 2.9kg )
Mest verdsatte fisk: Første fluelaksen
Beste fight: Fluelaks 8.9kg
Mest heldige fangst: Paddetorsken
Årets vriompeis: Ålekvabba/Karpa
Årets tur: Gaula
Årets irritasjonsmoment: Ålekvabba/Karpa
Årets lættis: Ålekvabba
Beste fiskefest: Gaulatur
Årets nedtur: Karpefisket
JANUAR
Januar 2008 utmerket seg med en ting- 4 stormvarsler på 4uker.... generelt drittvær og lite fisking ble følgene, og mine planer om rødknurr måtte legges på vent. Fisketurene begrenset seg til litt bryggefiske og en fin tur på havet med Thor og Aasmund:
Ny pers på lusuer:

Anstendig lyr:

Fint januar vær :

FEBRUAR
I febrauer var planen å få ålekvabbe. Eller rettere sagt- jeg SKULLE ha ålekvabbe, koste hva det koste måtte! Det ble MANGE slike kvelder..... oftest me et helt annet vær enn her:

Før den ENDELIG satt!!!! KVABBIS
Jeg hadde også en morsom fight på den letteste Beatmaster stanga, en torsk på 3.6kg.

Og så var jeg på Skogseidtur i febraur med en hel gjeng raringer SKOGSEID 2008

Jeg rula forøvrig !!!

Utover det skjedde det lite i februar, men det er jo en kort måned også ....
MARS
Mars ble en merkelig fiskemåned- jeg fiska mye men fikk det liksom ikke helt til... før jeg, Thor og helgeL reiste til Stavanger.... da løsnet det!

FLAUFISK!!!!

Plutselluig har jeg 2 etterlengtede arter i boks og 2008 er "reddet" sånn artsmessig. Påsken ellers var fin, jeg og HelgeL hadde et par fine turer

Varierende vær----

Og plutselig en dag så VIPS
'
APRIL
April begynte med et utrolig vellykket VESTLANDSTREFF

Ellers ble det mye flyndre og knurrfiske i april, stort sett uten de helt store fangstene... med et hederlig unntak .
Ny pers på sandflyndre- 835gram

MAI
MAi handlet om 2 ting, faktisk handlet over 20 dager i mai om disse to tingene- karpefiske og kaurssfiske. Første 18 turene kan oppsummeres omtrent sånn:

kan også sies omtent sånn:

peridoveis stort forbruk av sånnt:'

som den 25 mai heldigvis resulterte i en sånn :

Kvelden tackle- overblyet dupp, mais (fra forboksen, mais med jordbær -essens tilsatt) Mosquito-krok str ...10?

Fikk sneket inn litt havabbor fiske også og voila fikk jeg en sånn

Og det var mai lizzom.....
JUNI
Juni var en fin måned- både vær og fisskemessig . Ikke noe oppsiktsvekkende fansgter riktignok, men fisket mye og fikk litt fisk også .

Bjasse

Sø

JULI
Juli begynte med den årlige turen til Gaula- og for en tur det ble !!!
RAPPORT
Ny laksepers- og på flue også da - 8.9kg !!!!!!

Og jaggu kom det ikke en storlaks til på flue - 7.2kg

Totalt fikk 7mann over 20laks denne uka, snittvekt 5-6kg og 8 storlaks- de 3 største 12.4-15.0-16.kg

Etter denne uken ble det litt rolig en ukes tid før jeg fisekt endel leppefisk i slutten av måneden, uten de helt store fangstene.... men grønngylt på 180 er akseptabelt

AUGUST
I august ble det ikke noe sørlig fisk på meg, jeg gikk mer og mer over til bortkastede timer etter congeren
en gang iblant.... hadde en fin tur med Davidsen etter piggvar
Vi hadde håp om både piggvar og bjasse på kvedlen inne i brenningen men neida... fin tur dog .
Det ble jo også tatt conger, følg rovfiskernes conger-turer her:
CongerCongerConger
SEPTEMBER
I september hadde jeg en fin-men fiskeløs tur til EGERSUND'

Og så var det noen resultatløse turer etter Congeren igjen også da....
HAdde en fin tur i etnefjella på tur OVER SUNDET ETTER BEKK MED VANN
OKTOBER-NOVEMBER
Oktober-November fisket jeg svært lite- mye annet å gjøre og med MYE fisketid i bagasjen så roet jeg rett og slett ned!!!
Men et par dugnadsturer etter regnbue/olaks ble det....

DESEMBER
Ble noen turer rundt juletider, hovedsaklig med Fam. Davidsen- ikke de helt store fangstene men fine turer dog

Kommentera