Var ute en sväng i inneskärgårn idag. Sjösatte tillsammans med Ken W i SKG. I den täta dimman fick vi syn på honom 1/2 timme senare - han hade precis tagit en gädda på drygt 4 kg - flötmetestrolling med mört var hans metod.
Vi stretade på med Jerkning och fick ett par smågäddor...ring!
Det var Ken - som ville ha hjälp med dokumentationen av en gädda. Snabb färd dit och han hålar upp en av en mkt grann och fet 9,9 kg gädda på 108 cm (tror jag) ur karpsäcken. Den kom med på film och foto. Han hade dessutom fått en till på 4 någonting.
Vi summerade ihop 5 ynka gäddor på jerk - ingen över 3 kg. Flötestrolling rules alltså och då vet jag inte ens om Ken fick ngt mer under eftermiddagen...
Ps - Förra helgen fick Ken en gädda på 10,8 - just det.......på flötestrolling.
Vi stretade på med Jerkning och fick ett par smågäddor...ring!
Det var Ken - som ville ha hjälp med dokumentationen av en gädda. Snabb färd dit och han hålar upp en av en mkt grann och fet 9,9 kg gädda på 108 cm (tror jag) ur karpsäcken. Den kom med på film och foto. Han hade dessutom fått en till på 4 någonting.
Vi summerade ihop 5 ynka gäddor på jerk - ingen över 3 kg. Flötestrolling rules alltså och då vet jag inte ens om Ken fick ngt mer under eftermiddagen...
Ps - Förra helgen fick Ken en gädda på 10,8 - just det.......på flötestrolling.

Kommentera