Norsen Klarälven? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norsen Klarälven?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Idag lördag har det var dött på dagen vid göspiren. Två smågäddor(ca 3 kg) är allt som tagits. Och inte av mig. En togs på mete och en på shadjigg.

Hoppas det gick bättre för dem som var kvar nu i kväll.

/kling

Kommentera

Om ni tycker att det är fisketryck i Klarälven så ta ett stopp i Byälven. Helt vansinnigt. Lyckas man fånga en gös har man direkt 5 invandrare som kastar över ens lina (inget emot invandrare men det är bara invandrare som fiskar i Byälven).

Kommentera

Jag körde med båt på söndagen, ca 8 gäddor landade, en del missade hugg, största på 7,6

måndag, helt dött

Kommentera

Gubbholmen

Någon som vet om det tagits någon öring vid Gubbholmen än?

Kommentera

Hur länge håller sässongen på vid göspiren? Borde ju inte vara allt för lång med tanke på att det är tillgången på nors som styr om jag inte är helt vilse?

Tycker det är konstigt att det kan vara så jävla dött vissa dagar med och galet fiske dan efter? Jag var där med en kompis för några dagar sen från båt, då fick vi 1 gädda på 3 kg, sen var han där dagen efter och fick hur många fina som hälst... Menar att norsen borde väl komma mer hela tiden när den har lekt klart för då driver den väl mer eller mindre ut i vänern?
            I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
            Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Men nu är det helt dött på göspiren eller?
              Var och när är nästa fina fiske i Karlstad då?
              Måste ju kunna finnas fina vatten för abborrjiggning? De borde väl vara färdiga med leken snart..

Btw, Jag var en sväng till byälven och testade i söndags förmiddag. Fick inget, men våra vänner från söder kom snart ut och ställde sig mitt emot oss och kastade. "Undra hur lång tid det kommer ta innan de kommer kasta ut precis efter nån av oss och kroka i våra linor" sa farsgubben.. Ca: 20 min blev svaret på den frågan.
              Sen kom dagens skräckupplevelse!
              Jag står där och försöker ge min twin tail en "levande" gång, intet ont anandes när jag hör det karakteristiska ljudet av en lina som stressas av, från våra sydliga vänner mitt emot. SMACK! Tanken slår mig direkt. Hmm.. Kan det vara så att jag får besök av ett 25gramsdrag i hög hastighet mån tro? Jo då, visst var det så! Bara ett par meter över mitt huvud rasslar det till i trädet bakom mig. Det kunde gjort riktigt ont.
              Man är inte vilse om man inte vet var man ska.

Kommentera

Ursprungligen postat av StRob Visa inlägg
                Men nu är det helt dött på göspiren eller?
                Var och när är nästa fina fiske i Karlstad då?
                Måste ju kunna finnas fina vatten för abborrjiggning? De borde väl vara färdiga med leken snart..

Btw, Jag var en sväng till byälven och testade i söndags förmiddag. Fick inget, men våra vänner från söder kom snart ut och ställde sig mitt emot oss och kastade. "Undra hur lång tid det kommer ta innan de kommer kasta ut precis efter nån av oss och kroka i våra linor" sa farsgubben.. Ca: 20 min blev svaret på den frågan.
                Sen kom dagens skräckupplevelse!
                Jag står där och försöker ge min twin tail en "levande" gång, intet ont anandes när jag hör det karakteristiska ljudet av en lina som stressas av, från våra sydliga vänner mitt emot. SMACK! Tanken slår mig direkt. Hmm.. Kan det vara så att jag får besök av ett 25gramsdrag i hög hastighet mån tro? Jo då, visst var det så! Bara ett par meter över mitt huvud rasslar det till i trädet bakom mig. Det kunde gjort riktigt ont.
                Vill åter igen poängtera att jag inte har något emot invandrare som grupp, men herregud vilka pack det finns som fiskar vid Byälven. Så fort man får en fisk på ett ställe så är det bara att lämna platsen omedelbart, för annars blir det olidligt att fiska där, på grund av att minst 3 av våra "sydliga vänner" ställer sig och kastar rakt över ens lina tills man tröttnat och lämnar platsen. Man blir så trött....

Kommentera

Av någon konstig anledning så ser de det inte som respektlöst, sen har de en förmåga att vara väldigt högljuda också, i alla fall det yngre partiet.

Till StRobs fråga, det går fortfarande att få lite gädda där nu, det är mestadels smått nu.
                  Jag antar att det är så att de mindre gäddorna vågar sig fram när de större fått sin ranson av nors och sticker ut i Vänern igen.

Borgmästarholmen har också en kortperiod av bra fiske, flötesmete med livebait funkar bra, kan va värt o prova.
                  Kroppkärssjön, så fort det blir lite varmare i vattnet, så kan du ha väldigt bra abborrfiske där, ytbeten i solnedgången är det som gäller till största del.
                  Lambergstjärn har en snipperiod också, den kommer nog snart, kul fiske med otroligt pigga gäddor, men räkna inte med något över 4kg.
                  Bäverdalen håller alltid lite gädda, men nu i Maj så går gösen upp där, det brukar stå knökat med folk, och det tas ett par gösar per kväll, men du ska ha lite tur att vara en av dem som får en.

Det är de landställena jag har på rak arm sådär.
                  Har du båt på trailer är möjligheterna oändliga.

Kommentera

var till byälven förra helgen, fick inget själv, bara smånafs men kompisen tog tre hyfsade matfiskar varav en behölls. däremot stod det ett koppel med ryckfiskare längs hela sträckan och dängde ut sina hektojiggar med extrakrok och ryckte upp allt de kom i kontakt med. gös, asp, brax mm... tyvärr måste jag säga, var de av utländsk härkomst allihop. de idioter som gör detta ger alla invandrare en mkt negativ stämpel. inte kul alls.

men det som förbryllade mig mest var att det trots att halva sverige känner till och fiskar i detta vatten, inte syntes till en enda tillsyningsman. vi var där från tidig eftermiddag och åkte hem mitt i natten. inte ett spår av någon som kollade kort eller upprätthöll reglerna.
                    sigpic

Kommentera

Dessa "tillsyningsmän" är frivilliga och har nog svårt att vara där varenda dag, precis som vilken annan som helst.
                      Men jag håller med dig angående fiskesättet som bedrivs där.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 204 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      174 svar
                      40 220 visningar