skön runda i Råån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skön runda i Råån

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • skön runda i Råån

    Hej alla.

    Blev en sväng till råån idag, trodde vädret skulle bli skit, men jag hade tur.

    Vattnet var väldigt grumligt och jag visste inte riktigt vilken färg jag skulle köra med på flugan, syns den, syns den inte, hmm...
    Provade största delen av tiden köpta men dom gav inget, framåt kvällen så satte jag på en hemmabunden och redan på första kastet blev den jagad i ytan då jag drog in den fort, men den satte sig inte.
    Fortsatte och kasta på samma plats och efter 3 - 4 kast var den på igen, men fastnade inte denna gången heller!

    Tredje gången så satte den sig.

    Var inte så mycket fart i den rackaren, mest som en tjurig oxe, men när den skulle hem igen så gick det undan!

    Några bilder från rundan, den jag tog på är den orange på bilden längst ner.











  • #2
    trevligt.. grattis till fisken :P
    var lyckades du fånga den?

    Kommentera


    • #3
      Tack

      Tog den en bit ovanför fallet/laxtrappan.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av sascha Visa inlägg
        Tack

        Tog den en bit ovanför fallet/laxtrappan.
        aha, okej =)

        Kommentera


        • #5
          Finns lite varsom, spelar ingen roll uppåt eller neråt i ån tror jag. Promenerar man lite diskret från kyrkan och ner mot mynningen tex så brukar man se några som solar. Dom är jäkligt sega och trötta när det kokar i vattnet, men det är bara att köra på! Lycka till

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av sascha Visa inlägg
            Finns lite varsom, spelar ingen roll uppåt eller neråt i ån tror jag. Promenerar man lite diskret från kyrkan och ner mot mynningen tex så brukar man se några som solar. Dom är jäkligt sega och trötta när det kokar i vattnet, men det är bara att köra på! Lycka till
            okej, jag har beställt 2 gäddspinnflugor som ja tänkte prova med så, ja får väl hoppas

            Kommentera


            • #7
              Det kommer bli kanon ska du se! Hoppas du inte blir lika exalterad när dom hugger i ytan som jag, tappar/missar rätt många för jag blir helt paff ibland, men det ger en jävla fin glöd till det hela
              Har du lite tid eller ork(värmen) så satsa främst på morgonar och kvällar.

              Föresten brukar du vara nere vid ån? Tycker man aldrig i stort sett ser/träffar någon som fiskar där, eller folk är där jag inte är? hmm

              Kommentera


              • #8
                Fina bilder!
                http://linusfiskeblogg.blogspot.com/ - Min fiskeblogg!!

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av sascha Visa inlägg
                  Det kommer bli kanon ska du se! Hoppas du inte blir lika exalterad när dom hugger i ytan som jag, tappar/missar rätt många för jag blir helt paff ibland, men det ger en jävla fin glöd till det hela
                  Har du lite tid eller ork(värmen) så satsa främst på morgonar och kvällar.

                  Föresten brukar du vara nere vid ån? Tycker man aldrig i stort sett ser/träffar någon som fiskar där, eller folk är där jag inte är? hmm
                  jag brukar va där med min pappa, men de har inte vatt så jättemycke senaste tiden, vi brukar mest vara vid görarpsdammen o lite längre upp, ibland vid raus kyrka
                  de brukar vara kvällstid

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                  171 svar
                  39 472 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Hepper2
                  av Hepper2
                   
                  Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                  7 svar
                  967 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman
                   
                  Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                  48 svar
                  3 309 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman
                   
                  Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                  1 svar
                  327 visningar
                  6 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                  15 svar
                  1 239 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg MathiasJK  
                  Arbetar...
                  X