Hökensås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hökensås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hökensås

Tjena.

Kom precis hem från ett grym 24 timmars fiske i Hökensås.
    Åkte dit med min kompis och hans pappa.
    Blev totalt 3 fiskar upp på land ( 2 Regnbågar, 1 Öring )
    men tappade tyvärr ca 8 st
    väligt mycket fisk i ytan så det höll humöret uppe

Ett tips är att åka till Hökensås och flugfiska för det är ett sjukt drag i bågarna där

Nästa gång blir det i strömmande vatten!
    [FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]

Var i Hökensås för ett par år sedan. Håller med om att bågarna var starka och uthålliga. Tyvärr hade de inga bra fenor när vi var där. Blev inga direkta rusningar bara ett tjurigt mothållande som en gös. Och att det inte finns några bryggor runt gölarna är ju både positivt och negativt. För mig gjorde det fisket mer intressant då man fick göra exprimentera med olika kasttekniker för att komma åt fiskarna men för sambon som precis tagit sina första kast med fluga var det inte kul. Tafsen blev kortare och kortare och flugaskarna fick mer och mer utrymme för nya alster. För mig blev det dock nytt pb. 4,2kg

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
      Var i Hökensås för ett par år sedan. Håller med om att bågarna var starka och uthålliga. Tyvärr hade de inga bra fenor när vi var där. Blev inga direkta rusningar bara ett tjurigt mothållande som en gös. Och att det inte finns några bryggor runt gölarna är ju både positivt och negativt. För mig gjorde det fisket mer intressant då man fick göra exprimentera med olika kasttekniker för att komma åt fiskarna men för sambon som precis tagit sina första kast med fluga var det inte kul. Tafsen blev kortare och kortare och flugaskarna fick mer och mer utrymme för nya alster. För mig blev det dock nytt pb. 4,2kg

Okej grymt men det är ju inte ett ställe som är speciellt bra för nybörjare .
      men för oss som kan flugfiska så är det bara en roligare utmaning
      Min kompis pappa flugfiskade för första gången och han kom bara ca 10 meter ut och han fick en otroligt fin Öring på 1.1
      i denna sjö vi fiskade så va fiskarna otroligt fina med hela fenor och framförallt väldigt feta

Kommentera

Jag ska dit torsdag till söndag 17:e-20:e september. ska bli förbaskat kul!
        sigpic

Kommentera

låter som en bra dag

Kommentera

Ursprungligen postat av axeld Visa inlägg
            låter som en bra dag

yes helt underbart

Kommentera

I den där minsta gölen (minns inte vad den heter) funkar det bra med spinnare som man tar in snabbt så dom gör en våg på ytan utan att bryta ytskiktet.
              När jag var där sist ett gäng år sen så var det den enda tekniken som funkade, huggen var nåt i hästväg och dom kom efter spinnaren 2-3st på samma gång.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
              2 svar
              815 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg marryjoy63  
              Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
              2 svar
              458 visningar
              3 gillar