Rapport från Gysingeforsarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapport från Gysingeforsarna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rapport från Gysingeforsarna

Vattnet var ganska högt fortfarande. Fisken vakade ingenting, varken på morgon, dag eller kväll. Fick lite aktivitet när jag satte på en czech nymph och fiskade med den på de lite lugnare delen av forsarna där det fanns steniga sänken. Lite kom dom fram och nafsade men tyvärr bara ett riktigt hugg. Soligt var det också.
    Var allmänt svårfiskat område, både för att det vara stark ström på många ställen så det var ingen idé att vada ut för långt och dels för att fisken var väldigt trög.
    Blir en till resa dit någon annan gång när vi vet att vattnet är på en normal nivå och när det är lite molnigare.

Lägger till en länk för den som undrar vart och vad Gysinge är:

Postar min bild i denna tråd med. Den är ju så grann öringen som knep min vitblåa Vicke. Allt var ju fel egentligen: Strålande sol, högt vatten, mitt på dagen och 20 grader varmt. Likväl knep den betet precis på gränsen till flugsträckan, området där det är vettigt att fiska. Flugfiskarna behöver ju lite handikapp för att fånga något, hehe.
    Bifogade filer

Kommentera

Riktigt bra put and take vatten,svårt att fånga öringen på fluga men det går.
      Lättare att fånga harren på fluga men mest under mini mått,däremot om man kör små vobbler eller drag så kan man dra gott om öring och större harr, året runt oavsett väder
      Slungan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
      2 svar
      805 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg marryjoy63  
      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
      2 svar
      452 visningar
      3 gillar