Sill/torsk fiske i Helsingborg (båt M/S Tärnö) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sill/torsk fiske i Helsingborg (båt M/S Tärnö)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sill/torsk fiske i Helsingborg (båt M/S Tärnö)

Var igår i helsingborg och fiskade sill/torsk, var på båten Tärnö. Var ingen riktig höjdardag resultatmässigt precis:P var väldigt strömt = en hel del trassel.

För min del blev det bara 65 sillar och 3 torksar varav 1 fick komma med hem för middag.

Min (styv)syster fick sin första fisk någonsin så hon var ju glad iaf:P hon kommer från thailand och har aldrig fiskat förens vårat misslyckade bottenmeteförsök 3-4 dagar sen då bara jag fick fisk haha.

hon fastnade me tacklet igår i nån annans tackel på andra sidan båten, han på andra sidan vevade ju upp o trassla upp det ...allt utan hon märkte nått. han satte dessutom på en banan på pirken. sen när han kommit och berättat att hon fastnat i honom och att det var fixat nu så vevade hon upp och fick syn på bananen. trodde fan jag dog av skratt för jag såg inte själv att han satt på den. men han berättade sen för systern börja undra varfan det är för hav vi har i sverige. sjukt kul. TESTA att skojja till det så när ni är ute=)

kanondag vädermässigt. (kanske ej för fisket) var soligt och runt 10-12 grader varmt och 2-4 sekundmeter i vinden.

sen ett litet mat tips som alla ni troligtvis redan vet men men

Rök sillen! är lika gott som rökt makrill. och som ni kanske vet är rökt makrill svingott=) .....så ta o släng lite sill/makrill på röken om ni har det hemma och öppna en kall öl sätt er i solen och njut!

Fråga: Sillen man fångar och tar hem ska man frysa den hel eller rensa den först och sen frysa? har hört man ska frysa den hel. vet dock inte varför. så vad är rätt och anledningen är?
    Senast ändrad av Metarkungen27; 2010-05-03, 22:52. Anledning: Glömde en fråga

Ursprungligen postat av Metarkungen27 Visa inlägg
    Var igår i helsingborg och fiskade sill/torsk, var på båten Tärnö. Var ingen riktig höjdardag resultatmässigt precis:P var väldigt strömt = en hel del trassel.
    [...]
    han satte dessutom på en banan på pirken. [...]
    Ajajaj - där har du förklaringen till den dåliga dagen - som alla vet är bananer ombord är ett osvikligt sätt att döda fiskelyckan... (kul grej dock)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
    6 svar
    2 185 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
    174 svar
    40 178 visningar