jag var med i karlshamn på trollingmästerskapen och fick då min första lax, trodde jag. det visade sig vid invägningen att det var en havsöring, men också tävlingens största öring (4,42)! lyckligt ovetandes om att det var EM och att det faktiskt fanns en öringklass, informerades jag om detta när jag stod på scenen (smått häpen!) och emottog priset. således är man ju faktiskt europamästare i öringtrolling, lite som att springa till bussen och råka vinna 100 meter sprint.. eehhh
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
europamästaren!!!
Collapse
X
-
europamästaren!!!
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/Taggar: Ingen
-
Störtskön story
2001 blev jag faktiskt Öringkung på Laxfestivalen, inte ovetandes då iofs....Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
har en annan lite kul story! jag drog med mig 5 polare till åland på fiskehelg. vi var fem fiskefanatiker och en total novis. han satt i princip hela resan över och gnällde om att det enda vi pratade om var fiske. vidare så var han helt oförstående inför det faktum att vi titt som tätt utsatte oss för olika vemödor bara för att kunna sitta och slänga en metallbit gång på gång i vattnet. givetvis förstod han inte heller hur vi kunnde vara så dumma att vi spenderarde 1000-tals kronor per år på detta elände. han var med för att supa, och inget annat. nåja, han lugnade ner sig och satt snällt i båten både dag ett och dag två (mycket mummel och gnäll dock). dag två fick han ett par gäddor och humöret vände, tydligen fiskeintresset också. tredje dagen så spöregnade det och åskade riktigt ordentligt. grymt tveksamma så gick vi i båtarna och blickade efter tecken på blixtar i närheten, efter 30 minuter började det blixtra och dundra som fan. vi tog oss i land och satte oss i skogen för att vänta ut det värsta. samma sekund som blixtrandet slutade så var han i båten och på väg ut. vi som "kunde" fiska tog det lungt, det var ju ingen större stress direkt efter ett riktigt oväder. men han lyssnade inte på det örat, och var helt ointresserad om våra teoriutläggningar om hur högtryck och lågtryck påverkar fiskens simblåsa och huggvillighet. 3-5 minuter senare hörs ett vrål över fladan -"single malten är min!!!", han hade tagit en gädda på nästan 8 kg. gissa vem som snackade mest om fiske på hemresan? han köpte fiskegrejer för 3200:- inom en vecka. och så försöker jag övertyga familj, vänner och bekanta om att fiske är skicklighet... möts oftast med ett -jo tjena, hörrö!achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
jag väntar således fortfarande på att få landa den där första laxen!!!Originally posted by Push-Up
Störtskön story
2001 blev jag faktiskt Öringkung på Laxfestivalen, inte ovetandes då iofs....achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Det kommer, men som sagt, i havet är det ett snitt på ca 35 trollingtimmar på en lax
Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
säg det till dom "skithögarna" som dag efter dag kom till hamnen med båten bågnande av lax. medans allt vi lyckades åstakomma var ett gäng näbbgäddor och en öring. "laxfestival", snarare näbbgäddefestivalen. nä då, så farligt är det inte, men satans vad surt det var att se båt efter båt komma in med stora fina laxar. den största var på nästan 30kg, två danskar i en liten tvålkopp som körde med dipsydiver.Originally posted by Push-Up
Det kommer, men som sagt, i havet är det ett snitt på ca 35 trollingtimmar på en lax
achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
600 visningar