Jag och en kompis var ute i morse och fiskade efter H-ö i en södervik i frisk vind och sol. H-ö högg efter bara några kast och jag drillade in den till jaktkanoten och min kompis satt beredd med håven. Precis när han skall håva in den gör den ett rejält hopp i ögonhöjd och kränger runt så att draget bändes loss och den försvann i djupet. En grann pjäs på 3-4kg uppskattade vi den till i.o.m att vi hade synat den på nära håll. Jag förbannar mig själv att jag inte satte en lekande mellan fjäderingarna....... Men d e bara att ta nya tag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring tappad...
Collapse
X
-
Så där gjorde min första öring, fast den fick jag upp. Den drog ungefär som en gös, konstant mot bottnen. Sen helt plötsligt blev det slaklina och öringen sköt rätt upp ur vattnet nästan så att den landade i båten av sig självt. Var riktigt tufft att se.
Kommentera
-
Jag använde en nybrynad trekrok, men jag tar gärna emot tips på krokstorlek, typ av krok och märke. Jag har satt en lekande mellan fjäderringarna så imorgon skall jag tillbaka till samma vik och göra ett nytt försök. Kan ju vara idé att kanske prova en- eller två-krok istället.Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
599 visningar