Gäddfiske blev mörtfiske ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske blev mörtfiske ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske blev mörtfiske ...

Idag var jag, Natito, Rasmus & Hampus ute för att jaga lite Gädda och Id. Märklig kombo kanske kan tyckas men vi hade hört om ett par bra ställen.

På ställe nummer 1 var det märkligt lugnt och inte ett enda hugg. Rasmus såg däremot en gädda och samt några braxar!?! Vi gav inte stället så himla lång tid på sig iom att det inte fanns så himla många platser att få i spöna på. Därför gav vi oss av mot nästa ställe för att öka oddsen lite.

Men ... inte heller där verkade Gäddorna vara på G ! Inte ett enda hugg på gäddmetena, jerk funkade inte heller ...

Däremot såg vi ganska mycket fisk i ytan som vi trodde var Id och en del mört i hygglig storlek gillade våra bottenmetade maskar. Vi gick tyvärr bom på bäde Gädda och Id denna runda men nu vet vi var dom finns ... nästa gång så ! Revanch !

En "gubbe" på platsen var lite lustig iofs ... han nämde att dom fått en hygglig gädda och en liten öring på platsen igår och att det fanns på tok för mycket Id, Sutare och annan skräpfisk på platsen ! HEHE ! Tack för upplysningen !
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Tror iofs, att min första fisk var en liten id, skickar in en bild så döm själva
    Bifogade filer

Kommentera

Låter trevligt Bergman!! Själv besökte jag en lekå med id i syftet.. dock tror jag att vi missade lekiden. Däremot fick vi abborrar på löpande band mellan 3-6 hg

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
      2 svar
      807 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg marryjoy63  
      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
      2 svar
      452 visningar
      3 gillar