Kom iväg på gäddfiske i norra stockholms skärgård en kanondag förra veckan. Började bra med en gädda i 3 kilos klassen till fiskekompisen. Vi styrde sedan kosan till en vik där jag tog en gös vid tidigt vårfiske för ett par år sedan och lite coolt så får jag en gös även denna gång - även denna gång på blå zalt sjunkande (lägger upp bild på gösen. Vi tog även en gädda i 4 kilos klassen på jerk BJ i viken + en mindre pike.
Sen körde vi grunt och lyckades totalt lura 11 gäddor - ingen större än 4 kilosen. Kompisen dominerade - tog flest gäddor, flest felkrokade braxar och när han dessutom även han fick en gös - så var det bara att erkänna sig besegrad!
Sen körde vi grunt och lyckades totalt lura 11 gäddor - ingen större än 4 kilosen. Kompisen dominerade - tog flest gäddor, flest felkrokade braxar och när han dessutom även han fick en gös - så var det bara att erkänna sig besegrad!

Gott om gäddor men ingen större men dom ska väl komma snart också dom med
Kommentera