lägger du ut bilderna så man får se dom sedan ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gösfiskerapport
Collapse
X
-
Ett alternativ till tafs är grov fluorcarbon, ett fantastiskt tåligt material som visat sig vara överlägset vid ismete efter gös, i alla fall för mig, har även landat massor med gädda utan tafsbrott på denna lina... 0,47 mm, helt genomskinlig i vattnet och som sagt väsentligt tåligare än vanlig nylon..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Jag har just nu Vanish i 0.26 på min lilla Mörrum. Det verkar vara en trevlig lina så här långt. Intressant att den är kanske är mera stryktålig och stum än vanlig nylon.Originally posted by Jan O
Ett alternativ till tafs är grov fluorcarbon, ett fantastiskt tåligt material som visat sig vara överlägset vid ismete efter gös, i alla fall för mig, har även landat massor med gädda utan tafsbrott på denna lina... 0,47 mm, helt genomskinlig i vattnet och som sagt väsentligt tåligare än vanlig nylon...Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Jag verkar verkligen gå mot strömmen här, vid gösfiske med jigg byter jag snarare ut tafsen mot nylon. Att ta 30cm nylon framför superlinan få jiggen att gå bättre enligt mitt tycke. Sen att man torskar ett par jiggar kan väl vara trist men inte mycket att göra åt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
425 visningar