Var ute mellan lördag och söndag (1-2 maj) och prövade denna gången Kroppkärr.
Kroppkärr var trots en vecka längre uppvärmning än rudtjärn förra helgen mycket kallare.
Vädret var varmare men vattnet var väldigt kallt. Vi var 3 st och hade ständigt 4 st boltriggade spön agnade med boiles.
2 Sutare landades varav en strax under kilot och en på 1.5 kg.
Tyvärr fick jag ingen av dom
. Jag hade (turen) att nolla
.
För mig gick allt fel.
Tappade första fisken någon meter från land pga att kroken satt kasst i munnen.
Tappade andra efter 5 timmars surande genom att 20 PUNDS MAGICIAN FLÄTTAFS går av! Dessutom är det andra gången det händer mig. Det hände i Sörtjärn i fjol oxå. Några sutare missade på matchmete samt massvis med sarv/mört landade.
Som tur var fanns där gött sällskap som man kunde gnälla på i oturens tider :P.
Detta är mitt första bompass någonsin på sutare men sådana ska man väl ha oxå :/.
Jaja skitfiske på er andra i era sjöar.
Kroppkärr var trots en vecka längre uppvärmning än rudtjärn förra helgen mycket kallare.
Vädret var varmare men vattnet var väldigt kallt. Vi var 3 st och hade ständigt 4 st boltriggade spön agnade med boiles.
2 Sutare landades varav en strax under kilot och en på 1.5 kg.
Tyvärr fick jag ingen av dom
. Jag hade (turen) att nolla
.För mig gick allt fel.
Tappade första fisken någon meter från land pga att kroken satt kasst i munnen.
Tappade andra efter 5 timmars surande genom att 20 PUNDS MAGICIAN FLÄTTAFS går av! Dessutom är det andra gången det händer mig. Det hände i Sörtjärn i fjol oxå. Några sutare missade på matchmete samt massvis med sarv/mört landade.
Som tur var fanns där gött sällskap som man kunde gnälla på i oturens tider :P.
Detta är mitt första bompass någonsin på sutare men sådana ska man väl ha oxå :/.
Jaja skitfiske på er andra i era sjöar.

Kommentera