Mälargäddor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mälargäddor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mälargäddor

Kom ut på en kortrunda gäddfiske på hemmaplan - Mälarn. Brukar inte bjuda på några större gäddor men det kan det kan var småtrevligt ändå...
    Första 2 ställen gav inget - först vid 3 vassen fick vi en följare och det ger ju visst hopp. Kort därefter så hugger det på en mindre gädda på min bomber. Fick sedan en till på BJ - färg skitmört och vi missade något hugg. Min upplevelse är att många hugg på jerk BJ missas - jämfört med spinn. Å andra sidan ger den ofta mer fisk.

Vi flyttade sedan till ett säkert ställe där vi hittade bra med fisk. BJ gick bäst - men även bomber, yo-zuri,zalt och westin J. landande fisk. De flesta fiskar var utlekta. Jag tror vi landande ca 15 gäddor på 4 timmars fiske - störst fisken var 83 cm lång - slänger in en bild på den.
    work is just a bad excuse for not fishing!

Micko, var på mina gamla favvohak igår, dvs. vattnena runt Eldgarnsö. Utförlig rapport om det fisket kommer på teamoutsiders.com imorrn. Men kan säga att 8 gäddor på 2,5timmars fiske med en topp på 6.8kg/95cm. Onekligen kul var det, då försässongen gåt åt pipan ordentligt, samt att min exflickvän fick sitt livs första gäddor (tot 4st)
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

CONGRATULATIONS till er båda push up aja baja ta inte över tråden

Nära skoja bara fan ni har bra tur sj e man i turkiet så långt ifrån bra fiske vatten som de går .......
      får se om de blir en resa till Africa och fiska litte Nil Abbore

Aja HÄRLIGT FISKE !! !
      Fish hard Go PRO

Kommentera

PU synd..

att det är din Ex - verkar ha rätt fiskegener - vilket inte precis kan sägas om de flesta girls - fisk=maträtt, typ...

En kul episod dagen innan: Fick besök av en kompis och hans son 10 år - då det var fint väder gick vi ner till Mälarn och puttade i roddbåten rodde 25 meter till närmsta vass - jag skulle visa han hur det här med jerk funkade. Gjorde ett par kast och lät sedan hans grabb veva in - otroligt nog fick han en gädda på ca 1,5 kg - trots att han knappast jerkade in BJ.....ibland är det nästan för enkelt.
        Senast ändrad av Micko; 2004-05-03, 17:38.
        work is just a bad excuse for not fishing!

Kommentera

bj går ju minst lika snyggt vevad som jerkad.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
          2 svar
          804 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg marryjoy63  
          Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
          2 svar
          452 visningar
          3 gillar