jag har länge funderat på att fiska sutare, men aldrig riktigt kommit till skott. men i måndags så bestämde jag mig för att försöka lura nån. jag hade hört om gubbar som hade fått en och annan sutare i respektabel vikt i mitt favorit metvatten. så jag packade och gick. väl framme mäskade jag upp en plats strax utanför ett näckros bälte/och frivattnet. jag skickade ut två krokar med mask och majs.sen satte jag mig ner och tog mitt morgonkaffe. efter dryga 45 min så förflyttade sig linan på mitt botten riggade spö en aningen suspekt. jag väntade några sec sen gjorde jag mothugg. jag sög i rätt bra, men jag blev genast orolig för allt skit den kunde sno in sig i. jag försökte tackla den så gott det gick. jag lyckades trötta ut den och så fick jag den på sidan i ytan. jag blev ytterst lycklig eftersom det var min första sutare. efter nogrann vägning så blev resultatet 2,760kg. jag hurrade en stund innan jag märkte att det andra spöt betedde sig på samma sätt! jag krokade och landade en sutare på 2,980kr!! dagen slutade vid en 17:00 och då hade jag landat 6 sutare mellan 1,250-2,980kg. efter den dagen föstår jag nu ännu bättre varför det är mitt favorit vatten! jag kan ochså tillägga att jag har landat 20 abborrar över kilot med en topp på 1,345. jag har även varit med när det har landats abborrar på 2,3 och 1,9kg.
det är så jävla härligt just nu! //leo
det är så jävla härligt just nu! //leo
Kommentera