Kvällstur igår - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kvällstur igår

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kvällstur igår

    i Göteborg, solen sken och vinden avtog och fisken vakade.
    Hade ett fantastiskt fiske från 18:00 till 23:30, Napp på vartannat kast(minst), mycket näbbgäddor men även en del öring, fick med mig två öringar och två näbbisar hem.

  • #2
    Härligt! Vilket område var detta? Om hemligt, bottentyp? Öringarna fortfarande inne grunt?

    Kommentera


    • #3
      Får man fråga var du fiskade nånstans?
      There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

      Kommentera


      • #4
        satan va fisk du måste ha fått ifall du fick i vartannat kast!! jag menar över 5 timmar fiske, hur många kast hinner man inte då?

        Kommentera


        • #5
          Jaa... skoj att någon lyckades.
          Det här är en definitivt sann fiskehistoria i allafall... ursäkta språkbruket förresten (dyslektiker samt notorisk svärare är ingen bra kombination)

          Själv drog man ut ensam på den stora sjön vid 18 tiden. Vinden var i hårdaste laget för att det skulle bli en riktigt trevlig fisketur men med sportradion i hörlurarna och HIF som skulle spöa Malmö fanns det ju ändå alla möjligheter för en lyckad kväll....

          Efter att ha hoppat i båten och drivit (det blåste så mycket att farten räckte mer än väl för att trolla) bort till första fiskestället stannade jag och kastade lite. tappade en gädda men var överlag ganska dött... Tar mig lite längre bort och kastar i ankaret på den hyrda båt...jävelen.

          Givetvis börjar båten driva direkt i en alltför hastighet... till mitt försvar ska här sägas att det var inte jag som satt fast ankaret... Ankaret har lossnat... Ingen fara på taket tänker jag och ska starta motorn för att köra in till land igen.... men icke så nicke... givetvis startar inte det sataniska maskinhelvetet (för första gången någonsin).

          Hetta!!! tänker jag och sätter snabbt i årorna och börjar ro och ro och ro... tog över en timme att förflytta sig några hundra meter
          i rak motvind.

          Äntligen tillbaka tog jag en sten som ankare och då jag lå i den absolut lugnaste viken drev jag bara lite. Efter att ha kastat lite efter aborre lyckade jag fånga en!!! tjohoo!!!!
          Men skam den som ger sig... större åkte på i den grunda viken och efter ett litet tag hade jag ett ganska ok napp... som jag bommade totalt. Efter en jävla massa kastande hugger äntligen något större, men den släpper snart. Ut med draget igen och efter ett par kast hugger det igen, den närmar sig långsamt båten och när den kommer upp till ytan hör jag i hörlurarna den klassiska truddelutten följt av MÅÅL!!!! 0-1 till Malmö.
          Då släpper gäddan och försvinner för resten av kvällen...

          Tjaa... så kan det också gå
          Alla tips gör mig bättre fiskare

          Kommentera


          • #6
            Härligt Burk!

            SÅ kan det gå ( händer dock allt för ofta )

            Kommentera


            • #7
              Ett ställe nära göteborg(söder ut),
              Ja dom går grunt ännu kanske inte mitt på dagen men framåt kvällen. Det var mycket näbbisar och kommer man på dom så nappar dom mest hela tiden, dom är ju dock ganska svår krokade så det blir ju inte så många man fångar.

              Kommentera


              • #8
                Vart i Göteborg fiskade du ?

                Kommentera


                • #9
                  Jag känner ett visst medlidande med dig Burk! Har också varit med om att ha behövt timmar för att ro en vanlig 20minuterssträcka tillbaka i motvinden. Hur slutade matchen?
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

                  Kommentera


                  • #10
                    Åt Torslanda hållet ? Och Lilleby eller ?

                    Vad körde du med för drag?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 463 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    966 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 309 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                    1 svar
                    327 visningar
                    6 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                    14 svar
                    1 206 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Kolnej
                    av Kolnej
                     
                    Arbetar...
                    X