Kul Bifångst 9juni 2004 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kul Bifångst 9juni 2004

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kul Bifångst 9juni 2004

    Alltid kul med Bifångster och jag har en tendens att alltid få stora bifångster. Tänker då på regnbågen vid gäddfiske!

    Bottenmete, flötemete med löja, mört

    Inga problem med betesfisken idag stod dom i drivor

    Fisket började kl ca 18:20 fisket gick hyffsat men endel försiktiga hugg och mindre abborrar..

    kl 19:00 kom första gösen för polarn och hans 2a i livet blev också nytt PB men en liten men extremt tjock gös på ca 1kg...

    Ytterligare några abborrar varav en å ca 450g fattade tycke för löjan men..

    kl ca 20:50 fick jag hugg på mitt vekaste spö som är tänkt till gös, abborre och havsöring främst..

    Linan vinner iväg i rask fart för att sen sakta av och bar glida mycket sakta.. Drar i ett hårt mothugg och satan vad är det här det är tungt och vill inte vara med alls.. satan är tvungen att pumpa för glatta livet för att pressa upp vad det än nu är från botten och spöt får bekänna färg.. Jag är 100% säker på nytt PB gös men vad är det som kommer upp jo en ormliknade varelse en riktig anakonda... Shit en ål

    Ålen landas men jag kan inte köra C & R .. Den blöder och jag kollar ner i gapet för att hitta kroken. Jo tjena jag ser ca 1 dm ner i gapet och ser ändå inte kroken.. Åå synd ja får göra lidandet kort. Knivstick i nacken och den har gjort sitt.. Vid vägning pressades vågen till 1650gram och med en längd av 86cm.. Hur kul som helst och nytt PB för mig!

    kl 22:00 satt polarens andra gös denna var dock liten. Troligen hangös på några hg.

    kl 22:30 när polarn bytte til flötemete drog han dessutom en gädda på 3kg som kom att bli dagens största fisk..

    vid 23:00 tiden fick jag hugg på samma spö som jag drillade ålen på och nu satt det ytterligare nått enormt stort på jag pressade allt vad jag vågade och fick upp den från botten en bit vad den nu är... Men jag lyckades inte hålla kvar den ovanför botten för den drog som satan och satta fast grejorna i botten och linbrott var ett faktum..

    Hemförd 23:40...

    Resultat:
    2 gösar :top 1kg
    1 ål : 1650g
    Mängd abborrar : top 450g..
    1gädda : 3kg
    Senast ändrad av kenta_85; 2004-06-10, 14:11.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

  • #2
    skär av linan o sätt tbx den bara!dem kan stöta upp kroken har jag hört..?ni verkar ha hittat ett bra ålhak!
    UFF

    krångla inte till det.

    StarBaitsHunters
    minken.bloggsida.se/

    Kommentera


    • #3
      grattis till nytt pb. sorry att jag inte kunnat svara på smsn jag har inga pengar kvar på mobilen.
      Tube for life

      Kommentera


      • #4
        ok.. det är lungt martin. Kan man verkligen göra så det verkar ju nästan plågsamt med en krok i käften och kör med kamazan och dom krokarna verkar inte rosta så lätt..
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

        Kommentera


        • #5
          har hört många ålfiskare som gör så.p-u har nog mer info om det om du skickar han ett pm.
          UFF

          krångla inte till det.

          StarBaitsHunters
          minken.bloggsida.se/

          Kommentera


          • #6
            Grattis till ditt PB på ål. Du hade nog ett ännu bättre på gång när det gick fast.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

            Kommentera


            • #7
              Grattis! En riktigt sjysst första ål..

              Kommentera


              • #8
                Som ovan skriver så är dom duktiga på att stöta upp kroken. Kapalinan och släpp tillbaka dom. Dom har iallafal större chans att överleva då. sedan kan det i och för sig vara gott å ta hem en för rökning eller annan tillagning. Väntar på nästa rapport ifrån ditt ålhak :-)

                Kommentera


                • #9
                  Originally posted by minken
                  skär av linan o sätt tbx den bara!dem kan stöta upp kroken har jag hört..?ni verkar ha hittat ett bra ålhak!
                  Detta kan ju absolut inte vara bra! Bättre att ta upp den då!
                  [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

                  Kommentera


                  • #10
                    Vad kör du med för spö? Kanske ett 12-fots haspelspö med rejäl action skulle vara bra att använda där, när det finns gott om rejäl ål...
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 477 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    970 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 310 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                    1 svar
                    328 visningar
                    6 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                    15 svar
                    1 357 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Arbetar...
                    X