Nu har abborren vaknat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu har abborren vaknat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Idag igen, lika bra fiske idag, och nu har dom blivit riktigt glupska, flera jiggar satt väldigt djupt, detta var vi förskonade från sist, men vattentemperaturen på bottnen där vi fiskade hade stigit med 3 grader bara sen i måndags, antagligen har vindförhållanderna varit väldigt gynnsamma... vi var tre i båten som spinnfiskade lite, och i stort sett hela tiden hade minst en av oss fisk på... Lite biångster blev det som vanligt... En gädda på precis över 3 kilo (3,05) och en på 1,65... Största för dagen vägde in på 670 gram och den föll för min pärlemorfärgade jigg...

Dagens fiske kom till korta pga att brodern blev kvarhållen på jobbet pga stök med sommarjobbarna, och efter ungefär 2 timmars fiske kom regnet och vinden, detta gjorde att gubben tappade balansen i båten, ramlade och fick ont i ryggen... Totalt fångades väl 20 abborrar på över 3 hg och ytterliggare 10 på runt 2hg idag släpptes däremot allt tillbaka för matfisken finns redan i frysen!
    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

varför flytta gäddan till en annan ort???

Kommentera

därför att gäddan lätt skrämmer bort ett stim av abborre... och flyttar man gäddan slipper man ju det... dessutom vill man ju helst inte döda fisk bara för dödandets skull, så då är det bättre att flytta!
        Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Hej, har nu kört med ytbeten efter abborre en lite längre tid och verkligen torskat. Gör er själva en tjänst o prova. Läs gärna Andreas P-U utmärkta artikel i ämnet på http://www.brofiske.net/ klicka på tester och ytbeten. Absolut ett beroende framkallande fiske, hur kul som helst...
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

Långsökt

Verkar det inte lite långsökt att flytta gäddan för abborrens skull? Om det inte var den enda gäddan i hela sjön kan du vara säker på att det står en annan på samma ställe om det är gott om betesfisk.

//Torbjörn

Kommentera

risbrodammen är sjukt bra vissa månader på året! jag bor vid risbrodammen och äger fiskevatten där, så jag får fiska när jag vill på året! fiskar där ca 2ggr i veckan, ibland mer. har redan fiskat där 5ggr i år, har tagis ca 10gäddor! som störst 5,4kg, fisket börjar sakte komma i gång nu! men augusti-oktober är dem bässta månaderna här!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
              2 svar
              805 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg marryjoy63  
              Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
              2 svar
              452 visningar
              3 gillar