Tredje gången gillt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tredje gången gillt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tredje gången gillt!

    Jag följde med svärfar och hans kollegor på deras fiske/grillträff vid Lyckebyån i veckan. De flesta hängde vid grillen men jag tänkte kolla om det fanns något liv i risdiket. Jag tog spinnspöet och gled ner till ån där vattnet lugnade ut lite och slängde ut en spinnare för att se om det fanns någon reaktion i det grumliga vattnet. Efter ett par kast så satt det en firre som gav mig en riktigt fight, den såg ut som en gädda på lite över kilot men jag var inte säker då den kom loss precis innan jag skulle landa den. Jag mumlade några svordomar och skickade ut spinnaren igen och det smällde till igen i spöet på ungefär samma ställe och tänkte nu jvlar skall du iland och tog hem fisken som inte var så stor ganska brutalt. Det visade sig vara en gädda på 1.5 kg som kämpade för livet och precis när jag skulle landa den fastnade den i några utstickande grenar och slet sig givetvis. Efter mängder med svordomar och bannor så tog jag några kast igen men helt dött. Lätt irriterad gick jag upp till de andra och grillade 1 timme och funderade på gynnaren som slet sig två gånger. Jag bestämde mig för att gå tillbaka till samma ställe igen för att göra ett sista försök. Jag kastade ut spinnaren och exakt på samma ställe som det högg de två föregående gången så small det till igen i spöet och jag vevade hem för allt vad jag var värd och landade gäddan tredje gången gillt. Samma gädda på 1.5kg som huggt sammanlagt 3 gånger på exakt samma ställe. Ingen stor gädda men en riktig fighter som verkligen gav mig en riktig fiskehistoria som för en gångs skull var sann....
    Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

  • #2
    Trevlig berättelse.t4wwwwwwwwwwwwwwwrd

    Litet tips bara, som gör det mer lättläsligt. Dela gärna upp texten i någre

    Kommentera


    • #3
      heh. Min 1 åriga dotter kröp just fram till tangentbordet och tryckte villt. Blev en något underlig post...

      Vad jag tänkte säga var att dela gärna upp texten i några stycken så blir det mycket lättare att läsa

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
      171 svar
      39 476 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Hepper2
      av Hepper2
       
      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
      7 svar
      970 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
      48 svar
      3 309 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
      1 svar
      328 visningar
      6 gillar
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
      15 svar
      1 354 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg MathiasJK  
      Arbetar...
      X