Jag och sambon drog ut på öppet hav igår för första gången då det var någorlunda lugnt väder och vi fick en riktigt fin fisketur. Var ute i drygt 3,5 timme och drog ca 30 makrill, 30 fjärsing, 10 torsk varav en låg på drygt 2-2,5kg, en berggylta på 700 gram, vitling samt något som jag inte riktigt vet vad det är :>
19 makrill behöll vi samt gyltan, resten fick gå tillbaka. Tog vara på gyltan för att simblåsan åkte ur analöppningen när jag fått upp den från 30 meters djup. Någon som vet om det vanligtvis händer med gyltan? Jag dängde den direkt för det såg ju inte allt för bekvämt ut :/ får se om den är något att äta.
Det roligaste på resan var nog att se tjejen kämpa med torsken
enda gången jag såg den styva klubban till havsspö böja sig. Annars fick hon också full häckla med makrill en gång, och jag drog två makrill och två fjärsing på ett nedsläpp. Skoj fiske! 

19 makrill behöll vi samt gyltan, resten fick gå tillbaka. Tog vara på gyltan för att simblåsan åkte ur analöppningen när jag fått upp den från 30 meters djup. Någon som vet om det vanligtvis händer med gyltan? Jag dängde den direkt för det såg ju inte allt för bekvämt ut :/ får se om den är något att äta.
Det roligaste på resan var nog att se tjejen kämpa med torsken

Kommentera