Grymm abborr sjö :D - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grymm abborr sjö :D

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grymm abborr sjö :D

Jag fiskar i en sjö nåra mil utanför Gävle där har vi fått abborre över 5 hekto hela 8 pass i rad !!!!!!!! en topp på 1150 gram den är i princip o fiskad på djup delarna där står dom !! 7 av dom på jigg 1 på mete med mask

Har ni nåra bra abborr pass att dela med er av ? =)

hare gött /martin
    fishing 4 life

Var ute i tiveden och fiskade med en kompis, vi var vid en riktigt liten sjö, inte speciellt stora borrar men dom tog dragen något brutalt, dom flesta var alla tre krokar grovt fastkörda i, från ca 04.30 - 07.00 så drog vi upp 12 borrar, vi hade dock ingen våg men fina var dom!

Kommentera

Var ute ikväll från 19.00 till 22.00 och fick ca 8 på 3-4 hekto, ca 20 meter från en risvåle, på 4 meters djup. Efter ca 2 timmars fiskande fick jag på en på 7 hekto på jigg, riktigt fint! Tog 3 på en Orange Reflex med abborrsked 18 gram.

Kommentera

ajonson: morron fiske verkar ju bra kanske ska prova det lite mer har bara fiskat kvällar en så länge
        iNs8T: Jag fiskar också på 4-5 meter ! 7 hekto då är dom godast haha

/martin
        fishing 4 life

Kommentera

Hade en lyckad tur på en pöl i Tyresö området igår lördag. En enda fisk men var riktigt fin 1460 gram och 44 cm lång. Stod på cirka 4-5 meters djup.
          Den livsfarliga Jiggspinnaren skördade som vanligt.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Var på vänern igår och hittade ett stim abborrar som jagade vid ytan, efter ca 2 timmars fiske med typ 3 st på max 100g. Trots stor popper. Som jag för övrigt hade kastat åt helvete när detta ytjagande började... Ja iaf, hittade ett ytjagande stim runt ett grund ca 1 meter under ytan, runtom ca 7 meter, bara slänga i å dra upp, körde liten grönaktig stormjigg den hann knappt landa innan dom va på, detta varande i ca 30-35 min började kl 20.35. Ruggigt skoj, av ca 50 st var säkert 15 runt 500 gram.
            Blev dock nästan för lätt, mitt i allt satte vi oss i båten å tog en cigg å kaffe och vila för att sen börja igen, likadant
            Fiskar inte ofta abborre, så svara gärna på detta; stimmet rör sig va? Dom kommer inte hålla till där varje eller varannan gång?

MVH Micke
            Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
            Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
            [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
            2 svar
            802 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg marryjoy63  
            Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
            2 svar
            452 visningar
            3 gillar