Fiske+tjej= BRA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske+tjej= BRA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

=BRA

Min fru och jag fiskar mycket tillsammans, hon är väldigt intresserad av natur och fiske samt båten....

Så vi har delade intressen och det fungerar jättebra.
    Bara oerhört irriterande att hon fått största gäddan i år.

Kommentera

Är det verkligen så ovanligt med fiskeintresserade tjejer ? Det handlar nog mer om att göra det intressant för dom när dom är med ... har fått för mig att dom gillar mete mer än spinnfiske iofs.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Enda haken om man fiskar med tjejer är att om de får större fisk än en själv, vad gör man då ? Alltså så får man fiska med dom i mindre heta vatten eller modifiera krokarna lite så hon absolut inte lyckas kroka fisken... Inga andra tips på hur man kan göra, för man vill ju absolut inte bli spöad av en brud i fiske när man själv fiskaröverseriöst hela tiden.

Kommentera

Att bruden får mer/större fisk får man nog räkna med tyvärr. Säkrast är att plocka bort betet från kroken när dom inte ser på ...
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Det kan vara till ett förtret att föra in sin tjej på fiske, sist jan var på big game tävling i västindien så fiskade min tjej på en annan båt med några andra tjejer på, SÅ klart att hon retar mig än för att deras Marlin var större, för en vecka sedan skulle jag ge mig på att ta en stor abborre, min tjej skulle meta betes fisk, dagen slutatde med att hon hade fått en abborre på 1,2 och jag en slir gädda i mörtstorlek...men visst delad glädje är dubbel glädje!
            Ps: nästa tävling åker hon med mig!

Kommentera

Nja, på guidningar så är det tydligen inte speciellt ovanligt att tjejerna får mer fisk...

ALLA killar vet hur man fiskar... Sen att dom i stort sätt slänger iväg spöt och vänder haspeln uppåt och vevar baklänges... Ja, ja, vi kan ju det där med fiske!!!

Tjejen kanske kan, men visar sig lite osäker och säger att hon inte kan, lyssnar på guiden (alltså lyssnar, förstår och utför och inte bara ser ut att lyssna för att sen göra som man alltid gjort). Och av någon konstig anledning så var det tjejen som inte kunde någonting som fick mest och störst... Ren tur förstås!

Sen finns det ju faktiskt grabbar som (vilket skämtades om ovan) inte står ut med att en tjej får mer eller större fisk. På samma sätt som att det finns idioter som absolut vill tjäna mer än tjejen, annars börjar dom gråta.

Nåja, lite generaliserade kommentarer... Men, men...

/D

Kommentera

Lifeadventure! Kommenterade inte ditt inlägg, skrevs samtidigt som jag skrev mitt... Men kul att ni var på BigGame tillsammans...

Hemma så är vi sugna på Nilabborre och det är damen som driver på... Typiskt tjejigt abborrfiske :-)

/D

Kommentera

Det är ju drömmen för de flesta av oss skulel jag tro att hitta en tjej som är sött, trevlig, smart, rolig samt fiskar lika mycket eller mer än en annan
                  Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Originally posted by Jorgazz
                    Nja vettefan asså stötten e nogg ingen ide för bra polare men jävligt trevligt med kvinnligt sällska på fisket!!!
                    Du vet väl att det är väldigt stor chans att man blir tillsammans med en tjejkompis som man har känt länge? Brukar förresten heta att man "bara är kompisar". Tycker hon om öl eller whisky? I så fall, GIFT DIG MED HENNE!
                    Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Jorgazz. bli för fan inte tillsammans med henne!
                      tar det slut så har du förlorat en riktigt fin tjejkompis.
                      Bajen forever!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 205 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      174 svar
                      40 221 visningar