Manta rules - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Manta rules

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Manta rules

Stack ut på en gäddfisketur i stockholms inneskärgård. Brukar inte fiska gädda så mycket på sommarn - men då det var moln/regn kanske fisken skulle vara på hugget trots sommartemp i vattnet.

Vi började fiska djupt utan kontakt - testade sedan ett natebälte och kompisen tog en 3kilos på en röd Manta.
    Lite resultatlös trolling, följt av mera natefiske - kompisen tog en snipa och tappade en på sin Manta. Själv hade jag inte fått något - en stor gädda hade visserligen attackerat min nils master när jag tog hem den snabbt i ytan med nate på.

Rotade fram en Manta i boxen när vi bytte ställe och nästan direkt så klev det på en 3 kilos - tog sedan snabbt 2 till.
    Trots att vi prövad lite andra beten - så var det Manta över naten som gällde denna dag. Var dock svårt att kroka smågäddor på Mantan - men det gör ju mindre...
    Avslutade stilriktigt med en riktigt fin Manta gädda - tippad vikt ca 5 kg - slänger in en bild på den. Vi fick ca 10 gäddor - alla på Manta - synd att den är så f.b dyr!
    work is just a bad excuse for not fishing!

GRattis till ett roligt fiske ! själv jobbar man hela dagarna sugen på ut och dra lite gädda jag me!!!

Kommentera

ja grattis till ett kanonfiske får man väl ändå säga!! Mantan verkar ju fungera bra!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
      2 svar
      814 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg marryjoy63  
      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
      2 svar
      458 visningar
      3 gillar