Var ute med en kompis och fiskade gädda på sjön Toften idag.
kom ut vid 2 tiden, vid 19:20 hade endast tre snipor fångats med toppvikt på 0,6kg
och då kom hugget, stumt som s***n, efter 10 min. visade sig grov gädda vid båten.
Min vapendragare skulle andvända lip-grip:en och föra i den i båten men han höll för klent om handtaget och fisken slog sig loss.
Med lip-grip i mungipan simmade den ner i djupet, fick drilla in den yterligare en gång så vi fick tag i verktyget. Blev lite svettigt där en stund.
Den vägdes till 9820g och var 119cm lång!
Kändes skönt för jag tappade ett garanterat pb förra veckan i min hemmasjö.
Fiskade mycket när jag var yngre och då hade man ingen riktig våg så gissningsvis låg mitt pb på ca.4kg innan.
Nu ska bara 10+ upp (var ju riktigt nära denna gång)
kom ut vid 2 tiden, vid 19:20 hade endast tre snipor fångats med toppvikt på 0,6kg
och då kom hugget, stumt som s***n, efter 10 min. visade sig grov gädda vid båten.Min vapendragare skulle andvända lip-grip:en och föra i den i båten men han höll för klent om handtaget och fisken slog sig loss.
Med lip-grip i mungipan simmade den ner i djupet, fick drilla in den yterligare en gång så vi fick tag i verktyget. Blev lite svettigt där en stund.
Den vägdes till 9820g och var 119cm lång!
Kändes skönt för jag tappade ett garanterat pb förra veckan i min hemmasjö.
Fiskade mycket när jag var yngre och då hade man ingen riktig våg så gissningsvis låg mitt pb på ca.4kg innan.
Nu ska bara 10+ upp (var ju riktigt nära denna gång)
Kommentera