Utsökt lättlagad fiskgratäng.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utsökt lättlagad fiskgratäng..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Utsökt lättlagad fiskgratäng..

Här kommer ett recept på en utsökt god och lättlagad fiskgratäng.

Lägg fisken i en ungsfast form. Lägg gärna lite räkor eller kräftskjärtar runt om.

Koka upp 3 dl grädde tilsammans med rikligt med räkost, nästan en hel tub. Tillsätt en burk röd stenbitsröm, salt och peppar. ( För de som gillar dill eller citron så går det bra att tillsätta det också.)

Häll såsen över fisken och låt stå i ugnen på ca 225 grader. När du känner den underbara doften av gormet-lagad fisk, är det bara att ta ut och servera till potatismos eller ris. Om du är täppt i näsan, så är det dags att ta ut gratängen när den gyllenbruna färgen lägger sig över gratängen likt dimman över en norrlandstjärn....

Till alla fiskare... laga denna rätten även om du brukar tycka om fisk eller om fisk egentligen inte hör till dina favoriter.... du kommer att älska den... och det bästa är att det är så enkelt...

Lycka till... Verner... :-)

Smakligaste hälsningar

Patrik A-son Team Grizzly Sweden
    Senast ändrad av Patrik A-son; 2003-12-13, 13:23.

En del tittar på fisken, andra på priesten.
    tack för receptet håller mig till min sponsor (frugan)
    Sponsor: tigern

Kommentera

bålgetingen: Jag tog bort inlägget före dig, det var lite för mycket. Men jag håller med dig, det enda jag ser är den feta fisken...

Kommentera

He he.. Alla har vi några procent hit eller dit :-). Allvarligt scrollade jag nerifrån och upp, så jag blev lite chockad. Nog för att det är kul att få fisk, men..

Kommentera

låter riktigt gott det där och det smakar nog ännu bättre. fet firre med

Kommentera

Ännu ett recept att lägga till samlingen!

Har några bågar kvar att pröva mig fram på. Det stundar spännande tider i köket. Vem har sagt att det måste vara lutfisk på bordet?
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Dina brallors eventuella innehåll har jag inte kommenterat eftersom det inte intresserar mig men jag tänkte att om du och fotografen hade bytt plats, så hade ljuset från vattnet kanske hjälp sejen att framträda bättre mot din mörka tröja.

Kommentera

Det där lät ju kanongott
                Mvh

Kommentera

Till BeBest: tack för fototipset... trode du var ironisk och högg på mig för att jag håller fram fisken "lite"... Men vem gör inte det... :-)

Kommentera

Jag kan vara jädrigt spydig om jag vill men vet också att det inte skapar en fruktbar dialog. Det är bättre att framföra sina synpunkter på ett mera konstruktivt sätt helt enkelt. Jag ber om ursäkt för att jag var otydlig i mitt inlägg på fototråden.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av axeleriksson, 2006-02-20, 13:05
                    10 svar
                    6 311 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cobrak
                    av Cobrak

Arbetar...