Liten enkel fiskrök för inomhusbruk. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten enkel fiskrök för inomhusbruk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Liten enkel fiskrök för inomhusbruk.

    En gammal stekgryta köpt på loppis för en 50 lapp går alldeles utmärkt att använda,dessutom behövs ingen trädgård eller risk att du ska störa grannar mm. betänk nu att detta är en enkel rök som endast är avsedd för mindre mängder men suverän för fisk,räkor,musslor mm.

    Som du ser så har jag tagit ut bottengallret och lagt spån där eller flis av al. Man kan om man vill bygga ett nätgaller och lägga i botten om man vill,jag tror att det är bättre.Jag har lagt ett par distanser mellan botten och gallret för att rökutvecklingen ska bli bättre.

    När du nu har lagt i det du ska röka är det bara att sätta grytan på spisen under fläkten och fullt ös på snart börjar det ryka,nu kommer lärdomar in hur hårt du ska elda på och hur länge,tänk bara på att du i början av röknigen att ha en glipa mellan gryta och lock så du får ut fukten som bildas i början av proceduren.

    Tänk på att träning ger färdighet,välbekommen och om du skulle ha problem,skrik man, och jag är där
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Harmageddon; 2009-11-21, 12:09.

  • #2
    Länk till rökning

    http://www.roegeovnens-venner.dk/

    En bra sida om rökning som tar upp ämnena saltning och torkning som båda är mycket viktiga för slutresultatet.

    På Danska men jag tror nog att dom flesta behärskar språket så mycket att man förstår.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Suseris, 2020-09-18, 13:26
    4 svar
    473 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Backslag  
    Startad av kenwald, 2021-09-15, 20:09
    6 svar
    1 056 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg senzitivity  
    Startad av Sadda, 2023-12-23, 11:50
    7 svar
    472 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg nephilim  
    Startad av Julle68, 2023-12-23, 18:46
    0 svar
    158 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Julle68
    av Julle68
     
    Arbetar...
    X