18st nya Busterjerks! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

18st nya Busterjerks!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
    Yes Leif! Jag tiggde faktiskt till mig en CWC "cammokeps" förra året. Så CWC är utan tvekan min "huvudsponsor" (ordvits) haha Sen har jag ju alltid kära gamla Vestli's Fiske här på hemmaplan, och där har jag ju 10% för "lång och trogen tjänst." Så sponsorerbjudandena bara väller in!
    Hej Jon "Starjonken" Persson:

Nu kom du spikrakt in på några av mina personliga vänner, familjen Vestli; pappa Erik Vestli, sönerna Roger och Jonas, där just Roger och jag har riktigt bra relationer sedan många år tillbaka. Vad beträffar Roger skäms jag en aning, för jag föreslog en veckas trolling efter Lax med honom för ...cirka tio år sedan. Nu är ju Laxfisket i Vänern nästan dött, dvs en spillra av vad det var när Johan Abelsson och jag tävlingstrollade Lax tillsammans i Vänern på 80- och 90-talet.

Ulf Bergqvist, Allans Sportvaruhus i Leksand är också en av mina gamla kunder och vänner...så långt tillbaka som på 1970-talet. Fy tusan vad åren accelererande rinner iväg i en rasande fart!
    Nobody & Nothing is for ever!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
      Gäddprofessorn/Old Firehand! Du är hjärtligt välkommen upp till Dalarna på en fiskeweekend så kan vi duellera, dina Bombers mot "alla" mina Busters! Det vore en riktig ära att få fiska med dig någon gång Leif!

Hej Jon "Starjonken" Persson; Ett jättestort tack för Sverigealmanackan med Erkers Maries vackra midsommarfirande vid Siljans strand! Det var det finaste jag fått av någon från Dalarna sedan jag fick en liten och en stor dalahäst av Alf Olsson i Nusnäs, när han besökte Gös-Ulla och mig här i Bålsta i mitten på 1970-talet. Stort tack och på återseende!
      One day spent fishing adds another day to your life!
      Old Firehand

Kommentera

Oldfireman om du kunde trolla, så fixa fram en herky jerky i färg axsipk o ja ska betala bra för den.En av bombers suveränaste färger! synd att vobblerna inte finns i st över 17 typ 20a skulle rocka fett i hop med 60gr zalt o vestins jätte.Men en rosa 16a har plockat många stora gäddor i våra vatten! långt innan jerkarna blev en fluga.

Kommentera

Jag kommer nog inhandla C384F - Whitefish och C372F- Lime Haze

Kommentera

Ursprungligen postat av hellhammer Visa inlägg
            Oldfireman om du kunde trolla, så fixa fram en herky jerky i färg axsipk o ja ska betala bra för den.En av bombers suveränaste färger! synd att vobblerna inte finns i st över 17 typ 20a skulle rocka fett i hop med 60gr zalt o vestins jätte.Men en rosa 16a har plockat många stora gäddor i våra vatten! långt innan jerkarna blev en fluga.
            Hej Johan "Hellhammer" Grönlund; Jerkarna blev en fluga i USA på 1930-talet!

Längst ner i högra hörnet på Bomber Jerk "Herky Jerky" färgbladet finns en färg som heter XSIPKCHP. Bomber Jerken här har gul rygg, men annars är den ganska lik din önskade färg XSIPK (Silver Insert, Pink Back and Belly, Photoprint Gills and Sidelines).
            Du kan också ringa till Wiggler AB i Stora Höga tel. 0303-798744 och prata med Hans Jörgen Lindholm och be honom ta fram Bomber Jerk i färgen XSIPK till nästa år....
            Nothing beats Bomber!

Old Firehand

Kommentera

Tack! jag mailar dom i morgon!!!!

Kommentera

ja köppte kex choklad som han sa att den kallades

Kommentera

Har Drutten i big bandit
                  levererar jättebra
                  www.karlskronafiske.com
                  `·. .· `·. `·. .· `·. ><((((º>

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                  47 svar
                  1 609 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg mrfisker  
                  Arbetar...
                  X